مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه نفتی گفت: روزانه ۴۲۸ هزار متر مکعب گاز طبیعی فشرده (CNG) در جایگاه‌های دومنظوره و تک منظوره منطقه همدان تحویل دارندگان خودرو‌های گازسوز می‌شود و از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۱۸ میلیون متر مکعب گاز طبیعی فشرده در منطقه مصرف شده که این رقم در قیاس با میزان مصرف در بازه زمانی مشابه سال قبل تغییر محسوسی نداشته است.
کد خبر: ۷۰۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱ 10 January 2019

روزانه ۴۲۸ هزار متر مکعب گاز طبیعی فشرده (CNG) در جایگاه‌های دومنظوره و تک منظوره منطقه همدان تحویل دارندگان خودرو‌های گازسوز می‌شود.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی، مدیر منطقه با اعلام خبر بالا گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۱۸ میلیون متر مکعب گاز طبیعی فشرده در منطقه مصرف شده که این رقم در قیاس با میزان مصرف در بازه زمانی مشابه سال قبل تغییر محسوسی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه به ازای مصرف هر ۱ متر مکعب سوخت CNG، حدود ۹/۰ لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی می‌شود افزود: در منطقه همدان از ابتدای فروردین ماه سال ۹۷ تا پایان آذرماه این سال معادل ۱۰۷ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.

مدیر پخش منطقه همدان ادامه داد: هم اکنون در این منطقه ۳ جایگاه جدید (۲ باب دومنظوره و یک باب تک منظوره) در دست احداث بوده که پیش بینی می‌شود تا پایان سال در مدار سوخت رسانی قرار گیرند که در پی آن ظرفیت توزیع سوخت پاک دراستان افزایش خواهد یافت.

امین روستایی اظهار داشت: جایگزینی مصرف بنزین با سوخت پاک سی ان جی، کمک به محیط زیست، مدیریت تامین سوخت، کاهش مصرف بنزین و به تبع آن تقویت امکان صادرات بنزین و ایجاد توازن درانواع سوخت مصرفی را در پی خواهد داشت.

وی یادآور شد: تفاوت‌های بسیاری در ساختار جایگاه بنزین و جایگاه سوخت سی ان جی وجود دارد که از حساسیت نوع فعالیت آن‌ها حکایت دارد. که شامل لزوم رعایت نکات ایمنی توسط مصرف کنندگان از حیث حفظ سلامت خود و سرمایه‌های ملی کشورمی باشد.

ایشان تأکید کرد: برای سوخت‌گیری در جایگاه‌های سی ان جی، فقط راننده خودرو مجاز به ورود به جایگاه بوده و اتصال آن برای سوختگیری خودرو نیز، باید صرفا توسط اپراتور جایگاه، انجام شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۵۰ درصد از موارد عدم تطابق با استاندارد در جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده استان همدان رفع واین تجهیزات استانداردسازی شده و تا پایان سال این رقم به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان اذعان داشت: با قرار گرفتن جایگاه‌های جدید در چرخه سوخت رسانی تا پایان سال جاری تعداد ۲۳ باب جایگاه دو منظوره سوخت مایع و گاز و ۲۴ باب جایگاه تک منظوره گاز CNG در استان همدان عهده دار سوخت رسانی به خودرو‌های گاز سوز خواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به انجام آزمایش‌های کمی نازل‌های عرضه فرآورده‌های نفتی بنزین و نفتگاز چند جایگاه بطور تصادفی در منطقه همدان، نیز گفت: خوشبختانه هیچ گونه کم فروشی در بازدیدها گزارش نشده و  سلامت تلمبه ها نیز مهر تایید گرفت.

روستایی افزود: گروهی متشکل از نمایندگان شرکت، اداره تعزیرات حکومتی و اداره استاندارد در معیت خبرنگار سیمای مرکز استان، میزان عرضه فرآورده‌ها توسط نازل‌های سه جایگاه جهان نفت، فلسطین و دانشگاه شهر همدان را مورد سنجش قرار دادند.

امین روستایی ادامه داد: در این بازدید میدانی، به میزان ۲۰۰ لیتر فرآورده بنزین از نازل‌های مختلف جایگاه‌های دانشگاه و فلسطین و همچنین ۴۰ لیتر فرآورده نفتگاز از نازل‌های جایگاه جهان نفت به عنوان نمونه با ابزار پیمانه استاندارد، سنجش و راستی آزمایی شد که در نهایت هیچ گونه مغایرتی با عدد شمارنده تلمبه دیده نشد.

وی خاطرنشان ساخت: تمامی تلمبه‌های جایگاه‌ها با کد‌های ردیابی مخصوص داخل استان پلمب شده و توسط کارشناسان شرکت پخش به طور مستمر کنترل می‌شوند و امکان هرگونه دخل و تصرف در ابزار دقیق موجود در آن‌ها ممکن نیست. همچنین در صورت نیاز احتمالی به تعویض یا تعمیر قطعات داخلی، این مهم تنها با نظارت کارشناسان پخش منطقه همدان انجام خواهد شد.

روستایی با اشاره به اینکه ماهیانه حدود ۹۰۰ نازل عرضه فرآورده در جایگاه‌های منطقه کنترل کمی می‌شوند، تأکید کرد: علی رغم تمامی این نظارت‌ها در صورت وجود هرگونه شائبه کم فروشی در جایگاه ها، همشهریان عزیز با شماره تلفن ۰۹۶۲۷ تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهند.

مدیر پخش منطقه همدان یادآور شد: در صورت وجود هرگونه تخلف در این زمینه، مطابق قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی با متخلف برخورد خواهد شد.

گفتنی است منطقه همدان ۱۱۱ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی مایع و CNG در ۸ ناحیه داشته که کار عرضه سوخت را بدون وقفه و مستمر انجام می‌دهند.
بهره‌برداری از ۳ جایگاه جدید سی ان جی تا پایان سال/ هیچ مورد کم فروشی در جایگاه‌های منطقه همدان گزارش نشده است
 
بهره‌برداری از ۳ جایگاه جدید سی ان جی تا پایان سال/ هیچ مورد کم فروشی در جایگاه‌های منطقه همدان گزارش نشده است
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار