کارگردان و تهیه‌کننده کتاب صوتی "پیغام ماهی‌ها" با اشاره به اینکه برای تولید یک کتاب صوتی به‌کار گرفتن گوینده‌ای متبحر از ارکان کار است افزود: گوینده باید با کتاب عجین شده و آن را قبول داشته باشد یعنی باید این کتاب دغدغه فرد گوینده باشد تا بتواند محتوای آن را به دیگران انتقال دهد.
کد خبر: ۷۰۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 10 January 2019
علیرضا حائری گفت: تا امروز ۱۹ کتاب منتشر شده در حوزه دفاع مقدس را به کتاب صوتی تبدیل کرده‌ایم.

به گزارش تسنیم، حائری در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب صوتی "پیغام ماهی‌ها" در جمع خبرنگاران با تشریح جزییات این اثر اظهار داشت: ما کتاب صوتی را تولید می‌کنیم برای اینکه جذابیت این کتاب برای خوانندگان بیشتر شود چرا که وقتی گویندگی خوبی بر روی کار مکتوب انجام می‌شود در واقع نوع خوانش بهتر، روان‌تر و نافذ‌تر آن را به مخاطب ارائه می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای تولید یک کتاب صوتی به‌کار گرفتن گوینده‌ای متبحر از ارکان کار است افزود: گوینده باید با کتاب عجین شده و آن را قبول داشته باشد یعنی باید این کتاب دغدغه فرد گوینده باشد تا بتواند محتوای آن را به دیگران انتقال دهد.

کارگردان و تهیه کننده کتاب صوتی "پیغام ماهی‌ها" گفت: بر اساس آنچه مرسوم است تنها یک نفر گوینده کتاب صوتی است از طرفی در نمایشنامه صوتی نیز تمام واقعه از زبان بازیگران بیان می‌شود و راوی ندارد، اما ما برای تولید این کتاب کاری کردیم که از ظرفیت هر دو بخش استفاده شود.

وی با بیان اینکه این کتاب صوتی یک راوی دارد که هر گاه راوی مطلب را به فرد ویژه‌ای ارجاع می‌دهد یک بازیگر دیگر آن دیالوگ را بیان می‌کند افزود: ما برای تولید این اثر علاوه بر راوی از ۲۷ بازیگر و گوینده دیگر نیز استفاده کرده‌ایم که از این تعداد ۱۴ نفر از آن‌ها از هنرمندان همدانی هستند تا بتوانند مطالب را به لهجه همدانی بیان کنند.

علیرضا حائری با اشاره به اینکه برای انجام چنین کار مهمی به همدان سفر کردم تا از افرادی استفاده کنم که علاوه بر لهجه همدانی، بازیگری نیز بلد باشند ابراز کرد: تا مدت‌ها افسوس می‌خوردم که چه استعداد‌های شکوفا شده‌ای در شهرستان‌ها وجود دارند که متاسفانه دیده نشده‌اند در حالی که ما در تهران از افرادی استفاده می‌کنیم که با وجود گذراندن دوره‌های گویندگی نمی‌توانند کار را به درستی انجام دهند.

 وی درباره اینکه چقدر احتمال دارد در آینده کتاب دیگری درباره شهید همدانی را به کتاب صوتی تبدیل کنند عنوان کرد: اگر به ما سفارش کار دهند انجام می‌دهیم کما اینکه تا امروز ۱۹ کتاب منتشر شده در حوزه دفاع مقدس را به کتاب صوتی تبدیل کرده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار