رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی کبودراهنگ اظهار کرد: هرساله در راستای ارتقای فرهنگ عمومی در خصوص قرآن فرهنگ و ارشاد و اوقاف و امورخیریه اقدام‌به برگزاری این آزمون می‌نمودند که امسال طبق تصمیمات اتخاذ شده بالادستی، برگزاری این آزمون با ورود ۴ اداره اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و صداوسیما به صورت ویژه انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۰۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵ 10 January 2019

جلسه ستاد شهرستانی هماهنگی برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در محل سالن جلسات فرهنگ و ارشاد اسلامی کبودراهنگ برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان از کبودراهنگ، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی کبودراهنگ اظهار کرد: هرساله در راستای ارتقای فرهنگ عمومی در خصوص قرآن فرهنگ و ارشاد و اوقاف و امورخیریه اقدام‌به برگزاری این آزمون می‌نمودند که امسال طبق تصمیمات اتخاذ شده بالادستی، برگزاری این آزمون با ورود ۴ اداره اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و صداوسیما به صورت ویژه انجام می‌شود.

ناصر قره باغی با اشاره به حمایت‌های همه جانبه حجت الاسلام والمسلمین باقری امام جمعه کبودراهنگ در برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد: همه تلاش‌ها و برنامه ریزی‌ها در راستای دخیل کردن مضامین و مفاهیم قرآنی در همه عرصه‌های جامعه می‌باشد همه باید دست به دست هم‌دهیم تا این آزمون به نحو احسن برگزار شود.

وی تصریح کرد:سال گذشته از ۱۸۶ نفر ثبت نامی در همه رشته‌های اعلام شده در آزمون قرآنی تعداد ۱۰۵ نفر موفق به دریافت قبولی شدند.

قره باغی از اهداف این آزمون به تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهاد‌های قرآنی کشور، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مدارس، موسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان مردم‌جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی، بروزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعاتی قرآنی کشور اشاره نمود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودراهنگ در ادامه بیان کرد: آزمون حفظ، از سال ۹۰ توسط سازمان اوقاف استارت خورد و بنا به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظین، سازمان اوقاف بخشی از این فرمایش رهبری را متقبل شد.

احمد زارعی ابراز کرد: اوقاف شهرستان کبودراهنگ ملزم شد سالانه ۸۰۰ نفر را بدون توجه به رده سنی در خصوص قرآنی آموزش دهد ما توانستیم با توکل بر خدا و کمک مربیان در سطح شهر‌ها و روستا‌های شهرستان به این امر بپردازیم.

حجت الاسلام و المسلمین همتی مسئول دفتر امام‌جمعه کبودراهنگ نیز تاکید کرد: به تعداد حافظان قرآن کریم بعدازانقلاب اسلامی افزوده شده است، اما با توجه به اینکه قرآن در سطح جامعه تا حدودی غریب واقع شده، باید همه کمک کنند و در راستای آموزش و هموارسازی مسیر حفظ و توجه به قرآن حرکت کنیم.

وی گفت: متاسفانه امروزه شاهد این هستیم که تقریبا قرآن در مساجد برای مراسم ختم و در منازل برای استخاره مورد توجه است، اما واقعیت امر این است که قرآن راهنما و نوری برای هدایت بشر در راه رسیدن به کمال و هدف والای بشریت است باید از همه موسسات قرآنی به هر نحوی حمایت شود.
موفقیت ۱۰۵ نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم/ از موسسات قرانی حمایت شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار