فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: پرونده محیط بان سعید مومیوند در دیوان عالی کشور بررسی و حکم قصاص نقض و برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع می‌شود.
کد خبر: ۷۰۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴ 10 January 2019
سرهنگ جمشید محبت خانی از نقض حکم اعدام محیط بان همدانی خبر داد.

به گزارش مهر، سرهنگ محبت خانی اعلام کرد: پرونده محیط بان سعید مومیوند در دیوان عالی کشور بررسی و حکم قصاص نقض و برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع می‌شود.

محبت خانی افزود: با توجه به اعتراض سازمان حفاظت محیط زیست به رای صادر شده مبنی بر قصاص نفس محیط بان سعید مومیوند، این پرونده مجددا در شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور بررسی و حکم صادره نقض شد.

وی ضمن قدردانی از قوه قضائیه و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این پرونده مجددا در شعبه مورد نظر بررسی می‌شود.

«سعید مومیوند»، محیط بان استان همدان دو سال گذشته در منطقه محافظت‌شده «نشر»، شاهد حضور فردی مسلح در این منطقه ۴ گانه محافظت شده می‌شود.

محیط‌بانان همدانی خودرو آن‌ها که پیکان بوده را توقیف کرده و یکی از دو سرنشین متواری می‌شود، محیط‌بان با وجود اخطار فراوان اقدام به شلیک هوایی می‌کند، اما باتوجه به ناهموار بودن زمین، شرایط منطقه و بر خلاف میل باطنی خود، این تیر ناخواسته به فرد خاطی اصابت می‌کند و فرد مجروح پس از ۱۷ روز از دنیا می‌رود.

در نخستین دادگاه این محیط‌بانان، مجازات محیط‌بانی که اقدام به شلیک کرده بود، قصاص نفس شناخته و حکم اعدام صادر می‌شود؛ همچنین محیط‌بان دیگری که به همراه سعید مومیوند بوده به ۵ سال حبس محکوم شده است.

پس از این اتفاق با پیگیری‌های اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان لایحه فرجام‌خواهی برای تجدیدنظر در حکم این محیط بانان به‌ویژه سعیدمومیوند ارسال می‌شود که امروز فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از نقض حکم اعدام محیط بان همدانی خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار