رئیس نظام پرستاری ملایر تعداد پرستاران خانم را دو برابر پرستاران مرد عنوان کرد و افزود: کمبود پرستار به ویژه پرستار مرد یکی از مشکلات مراکز درمانی شهرستان است.
کد خبر: ۷۰۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶ 10 January 2019
رئیس نظام پرستاری ملایر با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار پرستار در مراکز درمانی و بیمارستانی ملایر فعالیت دارند از کمبود یک‌هزار پرستار خبر داد.

به گزارش فارس، علیرضا مرادی با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار پرستار در مراکز درمانی و بیمارستانی ملایر فعالیت دارند اظهار کرد: از این تعداد ۶۰۰ نفر عضو نظام پرستاری هستند.

وی با بیان اینکه پروانه ۴۵۰ نفر از اعضای نظام پرستاری به‌روزرسانی شده است گفت: پرستاران شهرستان ملایر شامل پرستار، کارشناس اتاق عمل، کارشناس بیهوشی، بهیاران و کمک‌بهیار هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به حد نرمال کشوری برای هر تخت نسبت به تخت‌های بیمارستانی، در ملایر با کمبود پرستار مواجهیم.

مرادی از کمبود یک‌هزار پرستار خبر داد و افزود: با وجود فارغ‌التحصیلی بسیاری از پرستاران از مراکز دانشگاهی، متاسفانه برای تأمین نیروی مورد نیاز خود جذب نداریم.

پرستاران به خاطر کمبود نیرو مجبور به اضافه کار اجباری هستند

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات امروز فارغ‌التحصیلان جذب نشدن بعد از تحصیل است گفت: در بودجه امسال نیز توجه خاصی به جذب پرستاران نشده که از نمایندگان مجلس خواستاریم در کمیسیون تلفیق بودجه به این مهم توجه کنند.

رئیس نظام پرستاری ملایر یکی دیگر از مشکلات پرستاران را عدم اجرای قانون کار در خصوص بازنشستگی پرستاران با قانون مشاغل سخت برشمرد و تصریح کرد: با وجود اینکه پرستاری جزو مشاغل سخت است، اما قانون آن اجرا نشده است.

وی اضافه کار اجباری را از دیگر مشکلات پرستاران برشمرد و افزود: پرستاران به خاطر کمبود نیرو مجبور به اضافه کار اجباری هستند.

مرادی با بیان اینکه کارانه و اضافه کار پرستاران قبلا به صورت یکجا پرداخت می‌شد گفت: در حال حاضر این پرداختی به صورت مجزا بوده که پرداختی‌ها هم به صورت معوقات داده می‌شود و به‌روز نیست.

وی از برگزاری جشن ویژه روز پرستار در روز سه‌شنبه ۲۵ دی ماه در سینمافرهنگیان ملایر با حضور پرستاران و مسوولان ملایر خبر داد و گفت: غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با امام جمعه و مسوولان شهرستان از دیگر برنامه‌های هفته پرستار است.

رئیس نظام پرستاری ملایر از انتخاب فاطمه زینعلی از پرستاران بخش اورژانس بیماران امام حسین ملایر (ع) به عنوان پرستار نمونه کشوری خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار