امام جمعه ملایر گفت: لزومی ندارد که کنسرت‌های موسیقی پشت سر هم و با فاصله زمانی کوتاهی برگزار شود.
کد خبر: ۷۰۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸ 09 January 2019
حجت الاسلام محمدباقر برقراری با تاکید بر لزوم رعایت شئونات اسلامی شرکت کنندگان در کنسرت‌های موسیقی، گفت: در برگزاری این کنسرت‌ها باید ساز و کار و چارچوب مشخصی در نظر گرفته و استانداردسازی شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام برقراری در جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر تاکید کرد: لزومی ندارد که کنسرت‌های موسیقی پشت سر هم و با فاصله زمانی کوتاهی برگزار شود.

وی افزود: اسلام هیچگاه با شادی و نشاط مردم مخالف نیست، اما این شادی‌ها باید براساس فرهنگ دینی و اسلامی باشد.

امام جمعه ملایر خواستار استفاده از خوانندگان انقلابی و مذهبی و افرادی که وقت خود را برای اعتلای جمهوری اسلامی گذاشته اند، شد و بیان کرد: اعتلای فرهنگ در گرو حمایت از این افراد است.

حجت الاسلام برقراری گفت: تمامی برنامه‌ها همچون اجرای موسیقی‌های زنده را باید استاندارد سازی کنیم و فرهنگ را به سمتی سوق دهیم که نیاز است مردم به جایگاه و ارتقای فرهنگی برسند.

وی با اشاره به ۱۷ دیماه سالروز واقعه کشف حجاب، از آنچه اجرا نشدن حتی یک مورد برنامه و آیین در راستای پرداختن به مساله حجاب در سطح شهر ملایر سخن به میان آورد، انتقاد کرد.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: در شرایط کنونی که دشمن از طریق حجاب و مواد مخدر جوانان و سرمایه‌های این نظام را مورد هجمه قرار داده است، نباید نسبت به موضوع حجاب و عفاف بی تفاوت باشیم.

حجت الاسلام برقراری بر لزوم برنامه ریزی‌های مدون و کاربردی در آموزش و پروش، دانشگاه ها، مدارس و حوزه علیمه در راستای تحقق حجاب در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان کمک کنند تا مصوبه‌های خوبی داشته باشیم.

وی همچنین در خصوص بررسی آرایه‌های ظاهری در جامعه با محوریت مد و لباس، خواستار حمایت از طراحان داخلی و ایجاد نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های متعدد مد و لباس سبک ایرانی و اسلامی همزمان با فرا رسیدن ایام سال نو شد.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه اصناف، اتحادیه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، باید زمینه را برای مد و لباس ایرانی فراهم کنند، با اشاره به مصادف شدن دهه مبارک فجر با ایام فاطمیه (س)، بر لزوم آذین بندی شهر و اجرای برنامه‌ها با عنوان «فجر فاطمی» تاکید کرد.

امام جمعه ملایر نهادینه کردن فرهنگ عمومی را وظیفه اصلی این شورا دانست و ادامه داد: این شورا باید در کنار سایر نهاد‌ها در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب و نظام تلاش کند تا با استفاده از ظرفیت مطبوعات و نشریه‌های محلی شورای فرهنگ عمومی را اعتلا بخشیم.

**فجر فاطمی باشکوه برگزار شود
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز در این جلسه بر لزوم باشکوه برگزار شدن ایام فجر فاطمی مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: نهایت استفاده را باید از همزمانی ایام فاطمیه (س) و دهه فجر داشته باشیم.

سعید کتابی خواستار ارایه پیشنهاد‌های راهبردی و قابل اجرا در برنامه‌های «فجر فاطمی» از سوی دستگاه‌های اجرایی شد و بیان کرد: این برنامه‌ها باید متناسب با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و ایام فاطمیه (س) باشد.

وی ادامه داد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید فعالتر عمل کند و مصوبات این شورا با جدیت پیگیری و اجرا شود.

کتابی با اشاره به اجری کنسرت‌های موسیقی در سالن سینما فرهنگیان ملایر و پرداخت هزینه‌های مورد نیاز از سوی برگزار کنندگان گفت: هزینه حفظ و نگهداری این سالن باید از سوی سایر نهاد‌ها که مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیز پرداخت شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز با اشاره به تفویض اختیار کردن برگزاری کنسرت‌های موسیقی در ملایر اظهار داشت: بر این اساس مجوز برگزاری کنسرت‌ها را ما باید صادر کنیم و دستور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بر بومی کردن کنسرت‌ها است.

حجت الاسلام طالب ترکاشوند افزود: مجوز برگزاری چند کنسرت در ملایر را لغو کرده ایم و روند برگزاری آن‌ها ماهیانه یا هر ۲ ماه یکبار است.

وی همچنین خواستار مساعدت آموزش و پرورش ملایر برای در اختیار قرار دادن سالن سینما فرهنگیان برای برگزاری کنسرت‌های بومی شهرستان با مبلغی مناسب شد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز در این جلسه بیان کرد: درآمد اجاره سال گذشته سالن سینما فرهنگیان ملایر ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال بود، در حالیکه این رقم از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۰ میلیون ریال بوده است.

هادی سلگی با بیان اینکه هزینه حفظ و نگهداری این سالن بالا است افزود: برای ما به صرفه نیست که با هزینه کم سالن را اجاره دهیم و بهتر است مکان دیگری برای برگزاری کنسرت‌ها در نظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا، این چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ملایر است که برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار