مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با تأکید بر اینکه با متخلفان اضافه تناژ به شدت برخورد می‌شود، تصریح کرد: حمل بار اضافه بر ظرفیت وسایل نقلیه علاوه بر خطرات ناشی از بروز سوانح و تصادفات جاده ای، موجب فرسودگی زودرس وسیله نقلیه و تخریب زیر ساخت راه‌ها می‌شود.
کد خبر: ۷۰۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ 09 January 2019
مصطفی پناهنده از کاهش ۲۵ درصدی تخلفات اضافه تناژ کامیون‌ها در این استان خبر داد.

به گزارش مهر، پناهنده اظهار داشت: طی ۸ ماه اول امسال ۴۸۷ مورد تخلف اضافه تناژ رسیدگی شده که این میزان در مدت مشابه پارسال ۶۵۷ مورد بوده است

وی افزود: بر اساس آمار دریافتی از سیستم اضافه تناژ اداره کل، این تعداد تخلف اضافه تناژ از سوی پلیس راه استان کشف و برای اعمال قانون به این اداره کل معرفی شده است.

پناهنده افزود: برخورد با متخلفان و ممانعت از تردد ناوگان دارای اضافه بار توسط پلیس راه، راه اندازی گشت‌های نامحسوس، شناسایی مراکز فرار بار و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رانندگان از جمله عوامل مؤثر در کاهش تخلفات اضافه تناژ در استان همدان بوده است.

وی با اشاره به اهمیت نصب و بهره برداری از سامانه‌های توزین در حال حرکت (WIM) یادآور شد: هیچ عاملی مانند اضافه تناژ جاده‌ها را تخریب نمی‌کند و اضافه تناژ محوری یکی از مهمترین علل تخریب جاده است که با استفاده از سامانه‌های توزین در حال حرکت در کامیون‌های دارای اضافه تناژ محوری به آسانی قابل تشخیص است.

پناهنده خاطرنشان کرد: با رانندگان متخلف بر حسب میزان اضافه بار و مسافت طی شده برخورد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار