مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان تصریح کرد: میانگین اهداکنندگان مستمر خون در کشور ۵۵ درصد است، اما این درحالی است که این آمار در استان همدان به ۷۰ درصد رسیده است.
کد خبر: ۷۰۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 09 January 2019
افشین محمدی گفت: مشکل کمبود پلاکت یک معضل همیشگی است که علت اصلی آن هم محدودیت زمان نگهداری آن است.

به گزارش تسنیم، محمدی اظهار داشت: عمر نگهداری پلاکت خون حداکثر سه روز است و بیش از آن قابلیت نگهداری ندارد و این امر موجب کمبود همیشگی این سلول خونی شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم همدان در امر اهدای خون بسیار موفق عمل کرده اند، ابراز کرد: ۷۰ درصد از اهداکنندگان خون در استان همدان، اهداکنندگان مستمری هستند که در مواقع نیاز اقدام به اهدای خون می‌کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه مشکل کمبود ما مربوط به پلاکت است و در تامین و نگهداری سایر اجزای خون هیچ مشکلی نداریم، گفت: تاکنون ۵۰۰۰ واحد گلبول قرمز فشرده از همدان به استان تهران ارسال شده است.

محمدی تصریح کرد: میانگین اهداکنندگان مستمر خون در کشور ۵۵ درصد است، اما این درحالی است که این آمار در استان همدان به ۷۰ درصد رسیده است.

وی با بیان‌اینکه اهداکنندگان بار اولی از سیستم حذف شده اند، ابراز کرد: با حذف اهداکنندگان بار اولی میزان سلامت خون‌های اهدایی به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان از آفرزیس برای جداسازی اجزای خون یاد کرد و افزود: بخاطر هزینه‌های بالای این روش در حال حاضر فقط از پلاکت فریزس استفاده می‌شود که آن برای بیماران مبتلا به سرطان خون است.

محمدی ابراز کرد: در روش آفرزیس اجزای مورد نیاز خون گرفته میشود و مابقی آن به بدن بر می‌گردد.

وی در بخش دیگری از گفت و گو از مشارکت بسیار اندک خانم‌ها در امر اهدای خون خبر داد و گفت: متاسفانه آمار اهداکنندگان مستمر خون خانم‌ها در همدان کمتر از ۴ درصد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار