مالمیر بیان کرد: در حال حاضر وقفه در ساخت سایت موزه به علت محدودیت منابع است که مقرر شده است راه و شهرسازی نیز برای ساخته شدن آن کمک کند.
کد خبر: ۷۰۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 09 January 2019
اجرای سایت موزه پیاده‌راه میدان امام (ره) که به علت محدودیت منابع متوقف شده بود، اکنون راه و شهرسازی به کمک شهرداری آمده و قرار است هرچه زودتر ساخت آن از سر گرفته شود.

به گزارش فارس، طی چند روز گذشته خبر توقف اجرای سایت موزه پیاده راه میدان امام (ره) که مصوبه شورای شهر، شهرداری و میراث فرهنگی است، شوک‌آور شد و بسیاری را برای چرایی این موضوع به تکاپو انداخت.

پروژه‌ای که در مرکز شهر همدان واقع شده، اکنون گودالی است که شهروندان با عبور از میدان مرکزی به آن سرک می‌کشند و منتظر هستند ساخت این مجموعه و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر آن زودتر به نتیجه برسد.

منبع این خبر یکی از اعضای شورای شهر همدان بود به طوری که سیدمسعود عسگریان اظهار کرد: در حال حاضر پیاده‌راه امام خمینی (ره) به عنوان یکی از مراکز اصلی گردشگری شهر که جزو آثار فاخر و واجد ارزش میراث فرهنگی به شمار می‌رود، به صورت نامناسب، نابسامان و مخروبه رها شده و موجب نگرانی و نارضایتی صاحب‌نظران و شهروندان شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید این نقطه حساس شهر از منظر زیباسازی و بازسازی تعیین تکلیف شود، گفت: باید به جای احداث سایت‌موزه در این محل، آب‌نمایی مناسب همراه با تأمین فضای سبز و محوطه‌سازی ایجاد کنیم تا به محیطی مفرح و شاداب با طراوتی خاص در تمام فصول سال برای گردشگران و شهروندان تبدیل شود.

وی با اشاره به اجرایی نشدن پروژه سایت‌موزه پیاده‌راه، افزود: پیش از آنکه شاهد دوباره‌کاری و اتلاف زمان و هزینه در اجرای پروژه‌های شهری باشیم باید مانع احداث این پروژه شویم، زیرا در این صورت می‌توان با پیش‌بینی پروژه‌های دیگر سایر نیاز‌های شهروندان را تأمین و اجرایی کرد.

این خبر باعث شد که موضوع را از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان جویا شویم.

علی مالمیر اظهار کرد: میدان امام ثبت ملی شده و هرگونه ساخت و ساز در آن نیازمند اخذ مجوز از میراث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه اجرای هر طرحی باید در شورای سازمان میراث فرهنگی تهران و همدان بررسی شود، گفت: هیچگونه طرحی برای میدان مدنظر نیست و قبلا برای سایت موزه مصوبه گرفته شده و اجرایی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان اضافه کرد: اگر قرار باشد طرح دیگری برای میدان اجرا شود، باید استعلام شده و مجدد مجوز از میراث فرهنگی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر نیز موافقت کرده‌اند که بعد از کاوش و تصویب طرح ساخت پروژه را داشته باشند.

شهرداری را کمک می‌کنیم

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز گفت: با توجه به محدودیت منابع شهرداری همدان برای اجرای سایت موزه همدان، مقرر شده است که راه و شهرسازی به این پروژه کمک کند.

ربانی‌ارشد با بیان اینکه به این پروژه از محل طرح‌های بازآفرینی کمک خواهد شد گفت: اینکه تصمیم شورا و شهرداری چیست، مسئله‌ای جداست، اما اگر شهرداری کمک بخواهد، کمک می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه توقف یا اجرایی شدن آن در حیطه اختیار راه و شهرسازی نیست تصریح کرد: سایت موزه به عنوان یک پروژه شهری است که باید همگان برای به نتیجه رسیدن آن تلاش کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار