مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به کاهش ۴۰۰ لیتر در ثانیه‌ای برداشت از سد اکباتان، اظهارکرد: سعی بر این است که آب کمتری از سد اکباتان برداشت شود و مابقی آب مورد نیاز همدان از طریق رودخانه‌های عباس‌آباد، خاکو و دره‌مرادبیگ و چاه‌های دشت همدان-بهار تأمین شود.
کد خبر: ۷۰۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ 09 January 2019
منصور ستوده از افزایش ۳۳۸ درصدی بارندگی در همدان خبرداد و گفت: در سالجاری ۲۲۳ میلی‌متر بارندگی در استان همدان به ثبت رسیده است.

به گزارش ایسنا، ستوده با بیان اینکه در سال آبی جاری بارندگی خوبی در استان رخ داده است اظهارکرد: میزان بارش‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۳۸ درصدی و نسبت به متوسط درازمدت افزایش ۸۶ درصدی دارد.

وی تصریح کرد: درست است که بارندگی امسال خوب بوده، اما این بدان معنا نیست که وضعیت منابع آبی خوب شده است بلکه همچنان باید مصرف آب را به‌ویژه در بخش کشاورزی مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۳۳ درصد حجم سد اکباتان آب دارد، افزود: درحال حاضر ۱۲.۵ میلیون متر مکعب از حجم سد اکباتان پر آب است.

ستوده خاطرنشان کرد: ۹۵۰ لیتر در ثانیه آب وارد حوضچه سد اکباتان می‌شود و ۷۵۰ لیتر در ثانیه نیز آب از این سد برای مصارف شرب برداشت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار