معاون آموزشی و فرهنگی دانشگاه آزاد همدان گفت: مسیر دانشگاه آزاد از نظر کارشناسی وضعیت مناسبی نداشته و بسیار باریک است و مساکنی که در کنار جاده ساخته شده، احتمال خطر و بعضاً تصادف را در مواقع خاص، چند برابر می‌کند.
کد خبر: ۷۰۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 09 January 2019
یکی از ملزومات دانشگاه‌های بزرگ، داشتن ناوگان حمل‌و نقل عمومی برای تردد دانشجویان و تسهیل در روند خدمات‌رسانی به آنان است چرا که در دانشگاه‌هایی که وسعت زیادی دارند، حرکت از سمت خوابگاه‌ها به مسیر برگزاری کلاس‌ها، بدون شک نیاز به وسیله‌ای نقلیه برای تردد دارد.

به گزارش ایسنا، دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان از جمله دانشگاه‌های بزرگ استان همدان هستند که برای تردد دانشجویان به این دانشگاه‌ها وسایل نقلیه قرار داده شده است.

باتوجه به سانحه درگذشت تعدادی از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات تهران، برآن شدیم تا کَمیت و کیفیت وسایل نقلیه عمومی دانشگاه آزاد همدان به عنوان یکی از دانشگاه‌های پُردانشجو را زیر ذره بین ایسنا به عنوان خبرگزاری مطالبه‌گر دانشجویان، قرار دهیم.

مساکن موجود در مسیر دانشگاه خطر تصادفات را چند برابر می‌کند

معاون آموزشی و فرهنگی دانشگاه آزاد همدان ضمن تسلیت به خانواده‌های بازماندگان سانحه تصادف اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات و آرزوی سلامتی برای زخمی شدگان، اظهار کرد: خوشبختانه شهرداری همدان همکاری خوبی با مجموعه دانشگاه آزاد همدان دارد و سرویس‌ها مناسبی براساس قرارداد‌های دقیق و منظمی که با دانشگاه منعقد شده، در اختیارمان گذاشته است.

وی تأکید کرد: ناوگان عمومی و حمل و نقل دانشگاه آزاد واحد همدان بسیار مطمئن و امن است و ما فقط نگران جاده و مسیر دانشگاه هستیم.

طاهری تصریح کرد: همواره در همه مسائل مربوط به دانشجویان از ناوگان حمل و نقل عمومی گرفته تا سلف و غذای دانشجویان، با حساسیت تمام وارد می‌شویم و با وجود کم و کاستی‌های مالی، سعی کرده‌ایم به بهترین شکل ممکن خواسته‌های دانشجویان را برآورده سازیم.

مدیر دانشجویی دانشگاه آزاد همدان گفت: بیشتر سرویس ناوگان عمومی دانشگاه آزاد همدان اتوبوس است که براساس قرارداد با سازمان اتوبوسرانی در اختیار دانشگاه آزاد همدان گذاشته شده و چند دستگاه تاکسی نیز توسط آژانس دانشگاه فعال است.

نظری با بیان اینکه تعداد اتوبوس‌ها به ایام حضور دانشجویان در دانشگاه بستگی دارد، تصریح کرد: در ایام سالتحصیلی ۱۲ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس روزانه در اختیار دانشجویان قرار دارد و در ایام تعطیلی نیز ۴ تا ۵ دستگاه در یک مسیر چهارراه تختی خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی عنوان کرد: شهرداری و اتوبوسرانی، سرویس‌های خوبی را در اختیار دانشگاه آزاد قرار داده و در طول ماه یا سال نیز مدام این اتوبوس‌ها از نظر فنی و ساختاری کنترل می‌شوند.

وی مسیر دانشگاه آزاد را مسیری پرخطر عنوان و تأکید کرد: باوجود اینکه مسیر دانشگاه آزاد خلوت و امن به نظر می‌رسد، اما تا قبل از رسیدن به بلوار پروفسور موسیوند، جاده‌ای باریک و با ساختمان‌هایی که کنار جاده ساخته شده، مواجه هستیم که در هنگام بروز خطر، مشکلات فراوانی را ایجاد خواهند کرد.

مدیر دانشجویی دانشگاه آزاد همدان بیان کرد: تعریض و یا جابجایی مسیر دانشگاه آزاد، از خواسته‌های اصلی و به حق این مجموعه است که امیدواریم شهرداری، همکاری‌های لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: باتوجه به اتفاقی که به تازگی در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران به وقوع پیوسته انتظار داریم دستگاه‌های مربوطه حداکثر همکاری را با دانشگاه آزاد داشته باشند تا اطمینان خاطری برای خانواده‌های دانشجویان صورت گیرد.

یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد همدان نیز درباره وضعیت اتوبوس‌های این دانشگاه به ایسنا گفت: وضعیت اتوبوس‌های دانشگاه رضایت‌بخش است و ما در فصول سرد و گرم با سرویس‌های سالم و مناسبی مواجه هستیم به‌طوریکه در زمستان‌ها بخاری و تابستان‌ها کولر اتوبوس‌ها برقرار است.

محمدی بیان کرد: در طول چهار سال تحصیل در دانشگاه آزاد تاکنون مشکلی در سرویس ناوگان عمومی حمل و نقل این دانشگاه ندیده‌ام.

وی تصریح کرد: چندین بار برای رفتن به دانشگاه با خودروی شخصی به دانشگاه رفتم که به علت باریکی جاده ترس و واهمه زیادی داشتم و از آن پس فقط با اتوبوس به دانشگاه می‌روم.

امیدواریم مسئولان استانی فکری برای تعریض جاده دانشگاه آزاد داشته باشند و دغدغه خانواده‌ها را نسبت به این موضوع کاهش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار