معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان سفال را درآمدزاترین صنایع دستی استان همدان برشمرد و گفت: استان همدان از دیرباز دارای صنایع دستی مختلفی بوده که در کشور و برخی حتی در دنیا بی نظیر و منحصر به فرد بوده و همواره هنرمندانی را در زمینه‌های مختلف در دل خود پرورانده است.
کد خبر: ۷۰۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 08 January 2019
علیرضا قاسمی از صادرات ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری صنایع‌دستی از استان همدان طی هشت ماهه امسال خبر داد.

به گزارش مهر، قاسمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد صنعتگران روند رو به رشدی دارد، افزود: پرداخت تسهیلات و برگزاری برنامه‌های ترویجی گامی در افزایش تعداد مشاغل خانگی در زمینه صنایع دستی است.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از صادرات ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری صنایع‌دستی از استان همدان طی هشت ماهه امسال خبر داد.

وی گفت: از این مقدار ۳ میلیون دلار سفال بوده که ۷۷ درصد صادرات استان همدان را شامل می‌شود.

علیرضا قاسمی با اشاره به اینکه این میزان صنایع‌دستی بیشتر به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر شده است، افزود: بیشترین صادرات صنایع‌دستی به عراق، آذربایجان و ترکیه و بخشی نیز به هلند بوده است.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: علاوه برسفال که اغلب آن تولید لالجین است، مصنوعات چوبی، فرش دستبافت، مروار، مجسمه‌های فلزی و گچی، گلیم، مصنوعات چرمی از دیگر صنایع‌دستی صادراتی استان است.

قاسمی عنوان کرد: طی ۸ ماهه امسال ارزش صنایع‌دستی صادر شده از استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هیچ تغییری نکرده است.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان عنوان کرد: یکی از راه‌های شناخت و توسعه صنایع دستی استان همدان بازار یابی و معرفی توانمندی‌های آن است که در این راستا برگزاری نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی در استان همدان و یا شرکت در نمایشگاه‌هایی که در سایر استان‌ها و یا کشور‌های دیگر برگزار می‌شود زمینه‌ای برای توسعه بازار صنایع دستی استان همدان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار