مدیر کل حفاظت و محیط زیست استان همدان از برخورد شدید محیط‌بانان با این شکارچیان خبر داد و گفت: در صورت مشاهده مأموران محیط زیست از شکار این شکارچیان طبق قانون برخورد شدیدی با آن‌ها خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 08 January 2019
عادل عربی با تأکید براینکه مدیریت یکپارچه منابع آبی در استان همدان وجود ندارد، گفت: سازمان محیط زیست سعی دارد با اخذ اعتبار و مطالبات مردمی، حق‌آبه تالاب آق‌گل را آزاد و تا حدودی منابع آبی این تالاب را تأمین کند که این موضوع همت مردم و مطالبات آن‌ها را می‌طلبد..

به گزارش ایسنا، عربی اظهار کرد: با توجه به اینکه همدان دارای ۳ تالاب طبیعی آق‌گل در ملایر و دو تالاب چمشور و پیر سلیمان در اسدآباد است، اما متأسفانه تالاب آق‌گل به علت جلوگیری از ورود حق‌آبه از روستای قره‌چای و عدم بارش باران از سال ۸۸ تا کنون خشک شده است.

عربی تصریح کرد: اگر چه تالاب آق‌گل خشک و بدون آب است، اما همچنان برخی از گونه‌های پرندگان نیز در چاله‌های این تالاب زندگی می‌کنند و این تالاب با وجود خشکی همچنان دارای برخی از گونه‌های پرندگان است. 

وی با اشاره به تالاب‌های مصنوعی که توسط انسان‌ها ساخته می‌شوند، عنوان کرد: سداکباتان، تالاب آبشینه و تالاب شیرین سو از جمله تالاب‌های مصنوعی هستند که در صورت سرریز سد اکباتان، آب سرریز شده به این تالاب‌ها راه یافته و در آن‌جا ذخیره می‌شود. 

عربی اضافه کرد: با توجه به میزان وضعیت بارش در چند سال اخیر، سد اکباتان به ندرت سریز شده و این موضوع سبب خشکی و کم آب بودن تالاب آبشینه و شیرین سو می‌شود. 

وی با اشاره به حیات و زندگی برخی از گونه‌های پرندگان زمستانی در تالاب آبشینه، بیان کرد: اگر چه این تالاب کم آب است، اما پرندگان بسیاری در این تالاب حضور داشته و در آنجا زندگی می‌کنند که در مدت اخیر طعمه شکارچیان شده‌اند. 

عربی یادآور شد: تالاب آبشینه، از مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع است که به علت دور بودن از پایگاه مأموران محیط زیست گاهی جولان‌گاه شکارچیان و شکار آن‌ها می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان همدان با بیان اینکه شکار در تالاب آبشینه اقدامی غیر قانونی است، از برخورد شدید و قانونی ماموران محیط زیست با شکارچیان این تالاب خبر داد. 

عربی از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده شکار پرندگان و یا حیوانات دیگر نه تنها در این تالاب بلکه در دیگر مناطق حفاظت شده در اسرع وقت مأموران محیط زیست را از طریق سامانه ۱۵۴۰ مطلع کنند. 

وی افزود: با احیاء دوباره این تالاب‌ها بار دیگر این مناطق زیستگاه پرندگان و گونه‌های جانوری متنوعی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار