معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان تصریح کرد: چند روزی است که قیمت مرغ سیر نزولی دارد و اگر در بهمن عرضه خوب باشد بهتر خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ 08 January 2019
محمد نظرپور از افزایش ۳۴ درصدی جوجه‌ریزی در آذرماه خبرداد و گفت: در آذر امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان صورت گرفته که نسبت به آبان افزاییش ۳۴ درصدی دارد.

به گزارش ایسنا، نظرپور با بیان اینکه جوجه‌‍ریزی آذرماه خوب بوده است، اظهارکرد: جوجه‌ریزی آذر در اوایل بهمن وارد بازار می‌شود و اگر عرضه مناسب باشد قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

وی با اشاره به خلاء جوجه‌ریزی در آبان، افزود: در آبان به دلیل مشکلاتی که در نقل و انتقال نهاده‌ها و ارز وجود داشت جوجه‌ریزی کمی انجام گرفت و همین مسأله باعث ایجاد خلاء در بازار مرغ شد به‌طوریکه در دی ماه عرضه مرغ کاهش یافت و قیمت بالا کشید.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در دی ماه قطعاً جوجه‌ریزی افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود جوجه ریزی در دی ماه بالا برود و از طرفی مرغداران هم تلاش می‌کنند در بازار عید تولید داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ماهانه ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تن گوشت مرغ در استان همدان تولید می‌شود، ادامه داد: در مهر امسال ۴۰۰۰ تن و در آبان ۲۹۰۰ تن تولید شد که کاهش ۱۱۰۰ تنی باعث ایجاد خلاء در بازار شد.

نظرپور با تأکید براینکه در آذرماه تولید مرغ به ۳۹۰۰ تن برگشته است، یادآور شد: روزانه ۱۰۰ تن مرغ در استان همدان مصرف می‌‎شود که با این میزان تولید بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تن مازاد مصرف وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته تنشی در زمینه تأمین نهاده‌ها وجود داشت، بیان کرد: به دلیل مسائل ارزی مشکلاتی برای واردکنندگان نهاده‌ها به وجود آمده بود که در حال حل است از طرفی شرکت پشتیبانی امور دام نیز قصد تزریق نهاده‌ها از ذخایر خود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان درباره اینکه گفته می‌شود تولیدکنندگان نهاده‌های خود را با ارز آزاد خریداری می‌کنند و همین موضوع باعث افزایش قیمت تمام شده محخصول می‌شود، تأکید کرد: تمامی نهاده‌هایی که توسط بخش خصوصی عرضه می‌شود با ارز دولتی است.

وی با تأکید براینکه عرضه نهاده‌های دامی به طور کامل توسط سازمان رصد می‌شود، تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام بخشی از ذخایر استراتژیک خود را به منظور تنظیم بازار و به روز رسانی ذخایر توزیع می‌کند و قرار نیست تمام نیاز‌های مرغداران را تأمین کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار