فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان با اشاره به اینکه امسال ۱۷ تن و ۶۴۵ کیلوگرم گیاهان دارویی از جمله آویشن و موسیر از عرصه‌های فرعی جنگلی و مرتعی به صورت غیرمجاز برداشت شده بود اظهار کرد: در حال حاضر این گیاهان دارویی کشف شده و در این زمینه ۹ متخلف نیز بازداشت شده‌اند.
کد خبر: ۷۰۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱ 07 January 2019
بهرام رسولی گفت: امسال بیش از ۱۷ تن گیاه دارویی غیرمجاز در همدان برداشت شده است.

به گزارش فارس، رسولی با بیان اینکه این افراد با حضور در عرصه‌های منابع طبیعی اقدام به برداشت غیرمجاز گیاهان دارویی کرده‌اند افزود: متاسفانه با توجه به فروش میلیونی و دسترسی آسان به این قبیل گیاهان دارویی و داشتن خواص پزشکی، متخلفان سازماندهی شده نسبت به برداشت این گیاهان اقدام می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی همدان گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی برای پیشگیری از این قبیل تخلف‌ها اقدام به گشت‌زنی و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی می‌کنند.

وی ادامه داد: این اقدام نادرست سودجویان و کندن گیاهان از ریشه موجب انقراض گونه‌های گیاهان دارویی در مراتع استان همدان می‌شود.

رسولی با تاکید بر اینکه افرادی که درصدد برداشت گیاهان دارویی و کسب درآمد از این محل هستند باید مجوز لازم را از منابع طبیعی دریافت کنند خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند بذر مورد نیاز را از اداره منابع طبیعی برای کشت آن دریافت کنند.

وی یادآور شد: همدان ذخیره‌گاه ژنتیکی گونه‌های مختلف گیاهی و دارویی است و یک‌هزار و ۵۰۰ گونه گیاهی شامل رازیانه، پنیرک، آویشن، بابونه، اسپند، گاوزبان، ریواس، کنگر، گلپر، بومادران، خاک شیر، سماق، نسترن وحشی و مریم گلی که خواص دارویی دارد در همدان یافت می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی همدان بیان کرد: علاوه بر این گونه‌های معطر، دارویی و صنعتی به صورت پراکنده در اراضی همدان یافت می‌شود و بخشی از آن‌ها مانند سیر، رازیانه، گشنیز، کلزا و سیاهدانه در بخش کشاورزی به صورت انبوه تولید می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار