عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه هیچ مسابقه‌ای برای این صندلی وجود ندارد ادامه داد: هر آنچه که قانون اعلام کند را قبول دارد.
کد خبر: ۷۰۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸ 06 January 2019
شورای شهر همدان تصمیم‌گیری بازگشت یا عدم بازگشت ابراهیم مولوی به شورا را به نظر بنیاد شهید درباره اظهارات او مبنی بر حضورش در آلمان برای گذراندن دوره درمان منوط کرد.

به گزارش فارس، صحن شورای شهر همدان یکی از حساس‌ترین روز‌های خود را پشت سر گذاشت چراکه باید درباره بازگشت یا عدم بازگشت ابراهیم مولوی عضو سابق شورا تصمیم می‌گرفت؛ بنابراین ابراهیم مولوی در صحن شورا حاضر شد تا توضیحات خود را ارائه دهد و اعضا را قانع کند که غیبتش موجه بوده و می‌تواند به شورا بازگردد.

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه من از آقای مولوی دعوت کردم تا در صحن شورا حاضر شود، به ارائه گزارشی پرداخت که متن آن را از پیش در اختیار اعضای شورا قرار داده بود.

کامران گردان گزارش خود را با عنوان «گردش کار مرخصی و مراجعت دکتر مولوی عضو محترم شورای اسلامی شهر همدان» ارائه داد.

وی بیان کرد: در تاریخ هشتم مهرماه آقای مولوی طی درخواست کتبی به ریاست شورا به دلیل استفاده از فرصت مطالعاتی ۶ ماهه و تکمیل مراحل درمانی خود تقاضای دو ماه مرخصی کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: در ادامه این تقاضا در جلسه شماره ۴۵ مورخه ۱۰ مهرماه سال جاری موضوع در صحن شورا مطرح و طی بند ۷/۱ به استناد ماده ۲۴ آئین‌نامه اجرایی تشکیلات شورا‌ها با یک ماه مرخصی نامبرده موافقت و هیأت تطبیق برابر نامه شماره ۴۳۵۴/۱۱/۳۱۰/۹۵۳۵ مورخه ۹۷/۷/۲۵ نظر خاصی در این مورد اعلام نکرد و به این معنی است که شورا با رعایت سایر قوانین و مقررات می‌تواند مصوبه فوق‌الذکر را اجرا کند لذا شورا نیز طی نامه‌ای شماره ۷۰/۱۱/۳۶۲۸۸۰ مورخه ۹۷/۷/۲۹ مراتب را به آقای مولوی اعلام کرده است.

وی اظهار کرد: ۱۵ آبان‌ماه آقای مولوی طی درخواستی و پیوست متنی لاتین اعلام کرده که روند درمانی و مطالعاتی‌اش به پایان نرسیده و تقاضای تمدید مرخصی یک ماهه قبلی را تا پایان آذرماه کرد.

گردان افزود: بلافاصله در جلسه شماره ۵۴ مورخه ۱۵/۸/۹۷ صحن شورا موضوع درخواست مطرح و مصوبه ۴/۱ مبنی بر اینکه نامبرده از جانبازان معزز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی است با مرخصی استعلاجی وی وفق مدارکی که ارائه خواهد کرد موافقت شده است.

وی تصریح کرد:، اما کمیته انطباق فرمانداری اعلام کرد نظر به اینکه برابر ماده ۲۴ آئین‌نامه اجرائی تشکیلات انتخابات داخلی و امور مالی شورا‌های اسلامی شهر‌ها به هیچ عضوی از اعضای شورا در سال بیش از یک ماه مرخصی داده نخواهد شد و این مرخصی مطلق و شامل همه انواع مرخصی‌ها می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: بنابراین کمیته انطباق اعلام کرد مصوبه از جهت اینکه شامل مازاد بر یک ماه مرخصی قبلی موضوع بند ۷/۱ صورتجلسه شماره ۴۵ مورخ ۱۰/۷/۹۷ شورا است مغایر با ماده مرقوم است و متذکر می‌شود برابر تبصره ذیل ماده ۷ قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورا‌ها و انتخابات شهرداران و اصلاحات بعدی آن مصوب ۹۶/۴/۲۰ هرگاه عضوی به هر دلیلی تا دو ماه در جلسات شورا شرکت نکند تا تعیین تکلیف نهایی که نباید بیش از ۶ ماه به طول بیانجامد از عضو علی‌البدل به عنوان جانشین در جلسات دعوت به عمل می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: در تاریخ ۱۵ آذرماه دوماه متوالی عدم حضور آقای مولوی پایان یافت لکن اقدامی از طرف شورا انجام نشد تا اینکه نامه شماره ۵۱۷/۰۰/۱۰۰/۹۵۳۵/۹ مورخه ۱۷ آذر ماه با پیوست نامه عضو علی‌البدل، آقای گیاه‌شناس به شورا و اصل و در پاسخ به آن نامه در مورخه شماره ۳۶۳۶۸/۱۱/۷۰ در تاریخ ۹۷/۹/۱۸ مبنی بر عدم حضور دو ماهه اعلام شد.

گردان گفت: در جلسه شماره ۶۲ مورخه ۱۸ اذر ماه معاون سیاسی امنیتی فرمانداری با اعلام قبلی در صحن شورا حضور یافته و آقای گیاه‌شناس نخستین عضو علی‌البدل شورای شهر را به عنوان عضو جدید به جای آقای مولوی معرفی و مراسم تحلیف را به جای آوردند.

وی اظهار کرد: در تاریخ ۱۰ دی‌ماه آقای مولوی طی نامه‌ای به ریاست شورا و ضمیمه ۱۴ برگ اوراق پزشکی از آلمان و نامه بنیاد شهید همدان تقاضای بررسی و اعلام نظر در خصوص موجه بودن غیبت خود را داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه تمام اعضای شورا از آقای مولوی حمایت کردند افزود: اعضای شورا به دنبال قانون هستند و موضع‌گیری خاصی انجام نخواهند داد.

وی خواستار ترجمه مدارک ارائه شده شد تا موجه بودن یا ناموجه بودن آن مشخص شود.

دوران درمان طولانی شد

ابراهیم مولوی، رئیس سابق شورای اسلامی شهر همدان نیز سخنان خود را با تشکر از کامران گردان آغاز کرد و گفت: از همه دوستانی که در دوران درمان در آلمان جویای احول بودند قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه گذراندن دوران درمان در آلمان با توجه به ایرانی بودن، کار ساده‌ای نبود اظهار کرد: با اتمام فاز اول دوره درمانی پزشکان به موارد مشکوکی برخورد کردند به همین دلیل مجبور شدیم که به بیمارستان دیگری منتقل شویم.

عضو سابق شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه از سال ۶۵ به بعد اضافه زنده ماندم تصریح کرد: پس از گذراندن دو هفته زجرآور، پزشکان اعلام کردند مشکل خاصی نیست، اما به دلیل برخورد با ایام کریسمس یافتن بلیت برای بازگشت بسیار سخت بود و با حدود ۶ برابر قیمت توانستیم بلیت تهیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه اختلاف و دعوایی مطرح نیست و آنچه قانون می‌گوید را اجرا می‌کنیم ادامه داد: حتی اگر قرار به استمرار حضور آقای گیاه‌شناس شد، ایشان بیشتر از من توان و وقت می‌گذراند.

سلامت خود را برای امنیت این آب و خاک دادم

وی با بیان اینکه سلامت خود را برای امنیت این آب و خاک دادم خاطرنشان کرد: اخلاقی نبود که برخی اتهام فرار و اختلاس به بنده بزنند که مادرم زنگ بزند و بگوید اگر حرف‌ها صحت داشته باشد حلالت نمی‌کنم.

عضو سابق شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه شکر خدا بهبود نسبی حاصل شده است گفت: اعضای شورای شهر مدارک را بررسی کنند و حتی در صورت لزوم می‌توان آن‌ها را به پزشک متخصص برای بررسی مدارک ارجاع کرد.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید در جریان امور درمانی و اعزام بنده بوده است اظهار کرد: در فاز دوم درمانی یک یورو هزینه نکردند و همه را خودم پرداخت کردم حتی ماشین زیر پایم را هم فروختم.

مولوی با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۹۰۰ یورو پول پرداخت کردم افزود: در جریان جام جهانی روسیه نیز یک هفته با هزینه شخصی خودم به روسیه رفتم که قانون اجازه مرخصی به بنده داده بود.

وی با تأکید بر اینکه برای بازگشت شورا و خدمت به مردم صد درصد انگیزه دارم تصریح کرد: برای شخص خودم هیچ انگیزه‌ای ندارم، اما بیش از ۲۰ هزار نفر به من رأی دادند و از من انتظار دارند.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: شورای عالی پزشکی بنیاد شهید و اداره کل بنیاد شهید استان صراحت بر این جریان دارد و روال قانونی می‌گوید که شورا موجه یا غیر موجه بودن آن را تشخیص دهد.

جواد گیاه‌شناس عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست با بیان اینکه آنچه اتفاق افتاد بر مبنای قانون بود اظهار کرد: درخواست شخصی به آقای فرماندار دادم تا مسائل را بررسی کنند.

وی افزود: توجه به قانون و ظرفیت‌های آن مورد توجه آن است و مباحث مطابق قانون اتفاق خواهد افتاد.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: همانطور که آقای دکتر بر اساس رأی خود و حقوق مردم وارد شدند، من هم بر همین اساس ورود کردم.

وی با بیان اینکه هیچ مسابقه‌ای برای این صندلی وجود ندارد ادامه داد: هر آنچه که قانون اعلام کند را قبول دارد.

در نهایت شورا تصمیم گرفت از بنیاد شهید استعلام‌های لازم را به عمل آورد و در جلسه بعدی با توجه به اظهار نظر بنیاد شهید درباره ادعا‌های مولوی، رأی به موجه بودن یا غیر موجه بدون غیبت او دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار