رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با بیان اینکه جنگل‌ها نقش مؤثری در تولید اکسیژن و ساماندهی گردش آب در طبیعت، تلطیف هوا و حفظ نظام زیستی، کاهش سیل، ایجاد منظره و ... دارند اظهار کرد: تاکنون ۳۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های کشور به عنوان ذخیره‌گاه شناسایی شده‌اند.
کد خبر: ۶۹۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲ 05 January 2019
گودرز قیاسوند از اجرای طرح مرتعداری در ۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان ملایر خبر داد.

به گزارش فارس، قیاسوند افزود: ۴۰۰ مترمکعب عملیات خشکه چین، یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار قرق و ۵۰ هکتار کپه‌کاری در شهرستان ملایر انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با بیان اینکه در ۱۰ هزار هکتار از اراضی، نظارت بر اجرای طرح‌های مرتعداری و مدیریت چرا و کنترل پروانه چرا به وسعت ۱۳۸ هزار و ۲۱۴ هکتار انجام شده است ادامه داد: ۱۰ مورد محاسبه حقوق عرفی و بررسی تعهد کسر دام در واگذاری‌ها و معادن نیز صورت گرفته است.

وی به اخذ سند برای ۹۲۰ هکتار و اصلاح و بازنگری ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ فقره پاسخ استعلام گرفته شد و به وسعت ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار تفسیر و کنترل صحرایی پلاک‌ها در راستای اصلاح و بازنگری بر اساس عکس هوایی GIS انجام شد.

قیاسوند به نهال‌کاری مثمر در ۵۰ هکتار و ۲۵ هکتار جنگل‌کاری در حوزه سد کلان به تعداد ۱۰ هزار اصله نهال با گونه‌های کاج سپاه، بادام، بنه، زرشک، سماق، شن و زالزالک اشاره کرد و افزود: با تلاش پرسنل این اداره عملیات اطفای حریق در وسعت ۴۴ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی انجام شد.

وی با بیان اینکه صدور ۸۶ فقره احکام له سازمان، صدور ۶۰ فقره تقاضای اجراییه و صدور ۶۷ فقره دادخواست خلع ید و مطالبه خسارت از دیگر اقدامات انجام شده است افزود: ۶۸ فقره تشکیل پرونده داشتیم که از این تعداد ۵۶ فقره تخریب و تصرف به مساحت ۶۹.۵ هکتار، ۴ فقره چرای غیرمجاز دام، ۳ فقره قطع درخت و ۵ فقره کشف ذغال بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر ادامه داد: ۲۰ فقره رفع تصرف از اراضی ملی به مساحت ۱۰.۷ هکتار، ۲۱ فقره اجرای حکم خلع ید به مساحت ۲۰ هکتار، کشف ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم ذغال غیرمجاز و کشف ۷ هزار و ۵۰ کیلوگرم موسیر غیرمجاز از مهمترین عملکرد اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مسأله و مشکلی که منجر به تخریب منابع طبیعی می‌شود موضوع را به سمع مسوولان محلی اعم از مدیران و کارشناسان منابع طبیعی و شورا‌ها برسانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار