مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با حضور دکتر خادم معاون هماهنگی و امور مجلس وزارت ورزش و جوانان، الماسی سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری، روسای و نواب رئیس هیات‌های ورزشی، دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان، کارکنان و مدیران اداره کل و شهرستان‌های تابعه، مربیان و داوران در مرکز پژوهش استانداری برگزار شد. 
کد خبر: ۶۹۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹ 05 January 2019
مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با حضور مسئولان استان و وزارت ورزش و جوانان در مرکز پژوهش استانداری برگزار شد. 

به گزارش ایسنا، منطقه همدان،مدیرکل سابق اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: ورزشی با برنامه‌ریزی مناسب و کشف استعداد‌ها در کسب موفقیت‌های بیشتر در عرصه قهرمانی و حرفه‌ای گام می‌دارند. 

رسول منعم با اشاره به درخشش ورزشکاران همدانی در بازی‌های آسیایی، اظهارکرد: عملکرد ورزشکاران همدانی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی منجر به ثبت رکورد تاریخی برای ورزش این استان شد. 

وی افزود: کسب هفت مدال انفرادی و تیمی توسط ورزشکاران این استان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، رکوردی تاریخی برای ورزش استان محسوب می‌شود و نسبت به دوره گذشته شاهد رشد ۱۲۰ درصدی مدال آوری ورزشکاران همدانی در بازی‌های آسیایی بوده‌ایم. 

وی با اشاره به درخشش بانوان همدانی در این رقابت‌ها، افزود: بانوان کشورمان در این رقابت‌ها در مجموع ۱۸ مدال کسب کردند که سهم بانوان همدانی پنج مدال بود که در مجموع ۲۸ درصد از سهم مدال آوری بانوان ایران در این رقابت‌ها متعلق به بانوان همدانی بود. 

منعم خاطرنشان کرد: در مسابقات بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ که به میزبانی کشور اندونزی برگزار شد از استان همدان هشت ورزشکار، ۲ مربی و سه داور در کاروان اعزامی ایران حضور داشتند. 

وی با بیان اینکه در بحث ورزش قهرمانی امروز شاهد رشد ۳۰۰ درصدی ورزشکاران همدانی حاضر در بازی‌های آسیایی جاکارتا نسبت به دوره گذشته هستیم، افزود: در سال ۹۶ نیز مدال آوری ورزشکاران همدانی نسبت به سال ۹۵ با رشد ۱۲۰ درصدی مواجه شده است. 

وی در ادامه به پیشرفت ورزش همگانی اشاره کرد و افزود: مشارکت مردم همدان در ورزش همگانی در سال ۹۲ تنها ۱۰ درصد بوده، اما با اقدامات صورت گرفته مشارکت مردم همدان به ۲۶ درصد رسیده است. 

مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان همدان تصریح کرد: خوشبختانه در شاخص حضور قهرمانان در عرصه‌های ورزشی بین‌المللی، آسیایی و جهانی در طول چهار سال اخیر تا امروز ۶۶۰ نفر از ورزشکاران استان در رقابت‌های فراملی حضور یافتند که رهاورد آن کسب ۱۰۱ عنوان آسیایی و ۵۰ عنوان جهانی و ۹۲ عنوان بین‌المللی بوده است. 

منعم با بیان این که با توجه به نسبت جمعیت، استان همدان در مشارکت مردم در ورزش همگانی در سطح کشور پیشتاز است عنوان کرد: مهمترین سیاست دستگاه ورزش استان در بخش ورزش همگانی این بود که تا سال ۱۴۰۴ مشارکت مردم استان در ورزش همگانی به ۵۰ درصد برسد. 

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از عوامل پیشرفت ورزش هر منطقه ایجاد زیرساخت‌های لازم است که خوشبختانه در چهار سال اخیر با حمایت دولت تدبیر و امید ۱۹ پروژه ورزشی با زیربنای ۹۰ هزار متر مربع در استان به بهره‌برداری رسید. 

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی استان از ۶۱ صدم متر مربع به ۷۲ صدم متر مربع افزایش یافت، افزود: توجه به ورزش قهرمانی و رشد شاخص‌های آن از جمله مهمترین برنامه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان در سه سال اخیر بوده که در کنار توجه به ورزش همگانی و فراگیر کردن آن مورد توجه جدی قرار گرفته است. 

وی عنوان کرد: تمام برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان مبتنی بر توسعه همه جانبه ورزش بود و به دنبال حضور پرقدرت در مسابقات بین المللی، ملی و میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی بودیم و اگر در برخی از حوزه‌ها ضعف داشتیم از مردم خوب استان عذرخواهی می‌کنم. 

مدیرکل جدید ورزش و جوانان همدان نیز در این مراسم گفت: استعداد‌های فراوانی در استان همدان وجود دارد و باید کمک کنیم، همدان در میادین ورزشی از بین‌المللی گرفته تا کشوری افتخارآفرین باشد و بدرخشد. 

وی افزود: افتخار می‌کنم که از امروز توفیق خادمی مردم همدان را کسب می‌کنم و با تقدیر از زحمات آقای منعم، از همه اصحاب ورزش استان، سازمان‌های مردم نهاد و مسئولان می‌خواهم یاری گر بنده در این مسیر باشند. 

محسن جهانشیر اظهار کرد: ۲۱ سال در وزارت ورزش و جوانان فعالیت کرده و اکنون باتجربه و انگیزه فراوان برای خدمت به جامعه ورزش و جوانان استان همدان این سمت را پذیرفته‌ام. 

در پایان این مراسم با حکم وزیر ورزش و جوانان محسن جهانشیر به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان معرفی و از خدمات سه ساله رسول منعم در ورزش استان تقدیر به‌عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار