مدیر برنامه ریزی، بودجه و پایش عملکرد دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دو تیم پایش کشوری از دانشگاه علوم پزشکی همدان به سر تیمی دکتر نیاستی مدیر برنامه ریزی، بودجه و پایش عملکرد برای بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران و علیرضا کریمی معاون مدیر مالی دانشگاه برای بیمارستان‌های دانشگاهی استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام و دانشکده اسدآباد به عنوان ارزیابان کشور از طرف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی منصوب شدند.
کد خبر: ۶۹۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰ 05 January 2019
مدیر برنامه ریزی، بودجه و پایش عملکرد دانشگاه علوم پزشکی همدان گفتدو تیم پایش کشوری از دانشگاه علوم پزشکی همدان به سر تیمی دکتر نیاستی مدیر برنامه ریزی، بودجه و پایش عملکرد برای بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران و علیرضا کریمی معاون مدیر مالی دانشگاه برای بیمارستان‌های دانشگاهی استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام و دانشکده اسدآباد به عنوان ارزیابان کشور از طرف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی منصوب شدند.

به گزارش تابناک همدان، از روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، دکتر نیاستی با اشاره به این نکته که طرح تحول سلامت از سال ۹۳ اجرا و منابع قابل توجهی از محل این طرح به دانشگاه‌ها تخصیص شده است، خاطرنشان کرد: کاهش میزان هزینه از جیب بیماران (OOP) و دستیابی آحاد جامعه به خدمات درمانی و بیمه‌ای یکی از دستاورد‌های شاخص این طرح بوده است.

مدیر برنامه ریزی و بودجه و پایش عملکرد دنشگاه در ادامه افزود: به منظور پایش و نظارت بر عملکرد‌های مالی و بودجه‌ای طرح تحول، تیم‌های پایش از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شده است که از دانشگاه علوم پزشکی همدان دو تیم در این برنامه شرکت دارند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: تیم‌های پایش براساس جداولی که وزارت متبوع تعیین کرده است شروع به انجام پایش از بیمارستان‌ها در پنج محور شامل: آیتم‌های تحول سلامت، نظام پرداخت، مدیریت موجودی کالا و انبار‌ها، مدیریت درآمد‌ها و مدیریت بودجه یا همان نحوه هزینه کرد منابع مالی اختصاص یافته به بیمارستان‌ها در طرح تحول و با تمرکز بر کنترل تفاهمنامه‌های داخلی واحد‌های مستقل می‌باشد.

دکتر نیاستی ضمن تشریح این موضوع که نتایج این پایش‌ها در سامانه مربوطه ثبت و براساس سنجه‌های استاندارد امتیاز دهی صورت می‌گیرد که این امر اعمال سلیقه‌ها را به حداقل رسانده و نمره دهی را بر پایه مستندات اعمال خواهد کرد، عنوان نمود که یکی از نتایج بسیار خوب این پایش، استفاده از تجربیات مثبت تیم پایش استان همدان در سایر استان‌ها و انتقال و بهره برداری از تجربیات سایر دانشگاه‌ها در سطح دانشگاه علوم پزشکی همدان می‌باشد.

وی با اشاره به عملکرد دانشگاه خاطرنشان کرد: که با حمایت و دستور معاونت محترم توسعه و با همکاری مدیریت مالی دانشگاه بنا شده است که با الگو برداری از تیم پایش کشوری، تیم پایشی در دانشگاه علوم پزشکی همدان تشکیل شود.

نیاستی تصریح کرد: جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده است که در آستانه نهایی شدن می‌باشد و هدف نهایی دستیابی به بیشترین بهره وری در حوزه منابع مالی دانشگاه می‌باشد که موجب ارتقای سلامت در سطح استان و همچنین ارتقای سطح آموزش در دانشگاه علوم پزشکی همدان و بهره مندی عموم مردم از این برنامه‌ها شود.

لازم به ذکر است دو تیم پایش کشوری از دانشگاه علوم پزشکی همدان به سر تیمی دکتر نیاستی مدیر برنامه ریزی، بودجه و پایش عملکرد دانشگاه برای بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران و علیرضا کریمی معاون مدیر مالی دانشگاه برای بیمارستان‌های دانشگاهی استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام و دانشکده اسدآباد به عنوان ارزیابان کشور از طرف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی منصوب شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار