مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گفت: صندوق کارآفرینی امید در اجرای مرحله اول و دوم طرح پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، مثبت و در میان سه موسسه عامل، رتبه برتر را از نظر تعداد تسهیلات پرداختی کسب کرده است.
کد خبر: ۶۹۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸ 05 January 2019

صندوق کارآفرینی امید در اجرای مرحله اول و دوم طرح پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، مثبت و در میان سه موسسه عامل، رتبه برتر را از نظر تعداد تسهیلات پرداختی کسب کرده است.

به گزارش تابناک همدان، مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در اراک با اشاره به طرح های مختلف پرداخت تسهیلات، افزود: وزارت کار، سازمان برنامه و بودجه و همچنین معاونت توسعه اشتغال ریاست جمهوری که نظارت بر نحوه اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی را به عهده دارند، عملکرد صندوق را مثبت عنوان کرده اند و رتبه نخست پرداخت بیشترین تعداد تسهیلات اشتغال روستایی و همچنین بیشترین ظرفیت اشتغال ایجاد شده نسبت به سه موسسه عامل دیگر مجری طرح را کسب کرده ایم.

اصغر نوراله زاده به تصویب ۲۱ هزار و ۷۵۰ طرح مربوط به اشتغال پایدار روستایی با مجموع اعتبار ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تا پایان آذرماه امسال اشاره کرد و افزود: از مجموع حدود ۳۲ هزار طرح معرفی شده، ۲۰ هزار و ۱۵۰ طرح منجر به انعقاد قرارداد شده و از مجموع قرارداد‌های منعقد شده، تسهیلات مربوط به ۱۹ هزار و ۵۱۴ طرح اشتغال به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و ۷ هزار و ۹۵۰ طرح باقی مانده نیز یا در نوبت پرداخت و تکمیل مدارک از سوی متقاضیان قرار دارند و یا توجیه اقتصادی نداشتند و مورد تایید قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۸ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال از منابع داخلی صندوق در اجرای مراحل بعدی به این طرح اختصاص داده می‌شود، ادامه داد: سهم صندوق کارآفرینی از منابع صندوق توسعه ملی در اجرای مراحل سوم و چهارم طرح اشتغال پایدار روستایی، رشد قابل توجهی داشته و بخش عمده برنامه‌ها و اهداف ما در سال آتی بر روی اجرای مناسب این طرح متمرکز خواهد شد.

نوراله زاده بالاترین رقم پرداخت شده را از نظر تعداد طرح‌های معرفی شده مربوط به صندوق کارآفرینی امید عنوان کرد و گفت: با اجرای کامل این طرح‌ها در مناطق مختلف روستایی کشور، ۵۲ هزارو ۷۶۳ ظرفیت اشتغال ایجاد و تثبیت خواهد شد.

استان مرکزی از استان‌های پیشرو در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید به اینکه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال توسط کسب و کار‌های کوچک از مهمترین رسالت‌ها و اهداف فعالیت صندوق می‌باشد، افزود: بر اساس تقسیم بندی که بین استان‌های کشور در سه سطح صورت گرفته، مرکزی از استان‌های پیشرو در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی است و با علکرد مناسبی که داشته، از سقف اعتباری ابلاغ شده در مرحله اول و دوم جلوتر است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص دستاورد‌های نشست با مدیران اتاق تعاون و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این سفر از انعقاد تفاهم نامه مشترک با بخش تعاون استان خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود و زیرساخت‌های مناسبی که در بخش تعاون استان وجود دارد، اختصاص خط اعتباری مشترک با این مجموعه به منظور ایجاد زنجیره‌های بزرگ تولید و توزیع به امضا خواهد رسید تا با توسعه اقدامات و ارائه خدمات مالی مناسب بتوانیم در زمینه ارتقای تولید و سهم از بازار‌های داخلی و خارجی گام برداریم.

نوراله زاده با اشاره به فعالیت ۴۰۰ شعبه صندوق کارآفرینی امید در شهر‌های با حداقل ۲۰ هزار نفر جمعیت تصریح کرد: پیاده سازی سامانه نظارتی «سهام» به منظور نظارت بر اجرای طرح‌ها و عدم انحراف در تسهیلات پرداختی، از برنامه‌هایی است که در تمامی شعب اجرا می‌شود و از طریق سیستم موقعیت یاب جغرافیایی فعالیت می‌کند، در خصوص تسهیلاتی که از منابع داخلی پرداخت می‌شود نیز سیاست‌های سختگیرانه تری برای جلوگیری از انحراف و تحقق اهداف انجام می‌شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی از هدف گذاری اجرای دو طرح «هر روستا یک محصول» و «روستای بدون بیکار» در ۳۰۰ روستا در کشور خبر داد و بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف با توجه به ظرفیت‌های موجود در روستا‌های کشور، یکی دیگر از برنامه‌هایی است که با هدف حمایت از کسب و کار‌های خانگی کوچک انجام می‌شود و می‌تواند در بخش‌هایی مانند معرفی تولیدات در کشور، تنوع محصول، برندسازی و بازاریابی و فروش بسیار موثر باشد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود بر این نکته تاکید کرد که با کمبود ارائه طرح‌هایی که بتواند سبب توسعه ظرفیت کسب و کار بر اساس توانمندی‌های موجود در روستا‌ها شود، مواجهیم که در این خصوص رسانه‌ها می‌توانند با معرفی نمونه‌های موفق در این زمینه و اطلاع رسانی طرح‌های انجام شده به حل این مشکل کمک کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار