رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسامی ۳۱ مفسد اقتصادی که خون مردم را می‌مکند به قوه قضاییه اعلام شده است افزود: نباید بگذاریم مفاسد اقتصادی در جامعه قبح خود را از دست دهد.
کد خبر: ۶۹۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱ 04 January 2019
امیر خجسته گفت: در راستای برخورد با فساد اقتصادی، ۳۱ مفسد اقتصادی به قوه قضاییه معرفی شدند.

به گزارش فارس، خجسته با بیان اینکه شفافیت مهمترین ابزار برای برخورد با مفاسد اقتصادی است اظهار کرد: موفقیت‌های اقتصادی کشور‌های توسعه‌یافته در در گرو شفافیتی است که مانع از بروز تخلفات می‌شود.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظام شفافیت باید بر روی همه دستگاه‌ها حاکم شود تصریح کرد: پیچیدگی و حجم انبوهی از قوانین در دستگاه‌های اقتصادی مانند گمرک یکی از عوامل موثر در بروز فساد است.

وی با بیان اینکه گمرک و تجارت خارجی از جمله شاخص‌های مهم در توسعه کشور به حساب می‌آیند ادامه داد: البته اگر در این بخش‌ها نظارت و شفافیت لازم صورت نگیرد این فرصت به تهدید قاچاق بدل شده و تولید داخلی را نشانه می‌رود.

خجسته با تأکید بر اینکه مجلس باید به صورت دقیق برای رصد گمرکات کشور ورود کند خاطرنشان کرد: عدم برخورد جدی با قاچاق کالا باعث بروز موج‌های بیکاری و ورشکستی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط می‌شود که بار اصلی اشتغال را به دوش دارند.

وی گفت: اگر همه معاملات تجاری از جمله واردات شفاف و البته سیستمی انجام شود، شاهد جعل اسناد و اظهار‌های خلاف نخواهیم بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بخش بزرگی از اقتصاد کشور بر پایه تجارت است که و به همین دلیل باید دقیق‌ترین نظارت‌ها بر گمرکات صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار