رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان گفت: رشد ۱۳ درصدی برای منابع مالی پیش‌بینی شده، در اولویت بندی طرح‌های عمرانی و در شاخص‌های انضباط مالی تمرکز ویژه‌ای داشته است.
کد خبر: ۶۹۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ 03 January 2019
سید اسکندر صیدایی گفت: ۶۵۵ میلیارد تومان سهم درآمدی استان در سال ۹۷ بود که برای سال ۹۸ به ۷۲۴ میلیارد رسیده و رشد ۱۲ درصدی را در این بخش در استان داریم.

به گزارش تسنیم،صیدایی در شورای برنامه ریزی استان همدان اظهار داشت: به دلیل اهمیت لایحه بودجه و ظرفیت‌های لایحه و استفاده از راهکار‌های آن، اجمالی در مورد بودجه و جایگاه بودجه در کشور و ویژگی‌ها و امتیازات آن در مورد بودجه استان ابعاد مختلفی را مورد بحث قرار می‌دهیم.

وی بیان کرد: توجه به تولید، اشتغال، بسترسازی برای حضور و مشارکت بخش خصوصی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از سیاست‌های جدی کشور و استان در سال ۹۸ است و قرار است تا تمرکز در شهرستان‌ها و استان‌ها بر روی این موارد باشد.

صیدایی با اشاره به اینکه سند راهبردی و برش سه ساله استان در حال تهیه است تا بر روی پروژه‌های خاص تمرکز کنیم، گفت: پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، پیگیری معیشت مردم، بسترسازی برای سرمایه گذاری و جذب منابع، همگرایی برای کالا و خدمات عمومی، افزایش بهره‌وری، ساماندهی طرح‌های تملک دارایی از دیگر موارد مورد اهمیت در سال ۹۸ است.

صیدایی عنوان کرد: توسعه توازن منطقه‌ای را بخشی از عدالت اجتماعی می‌دانیم که طرح سلامت، تداوم یارانه‌ها، ارتقای معیشت عمومی، بهبود فضای کسب و کار، بهبود تعادل منطقه‌ای و ... بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به مقایسه بودجه ۹۷ و ۹۸ استان اظهار داشت: منابع یا هزینه‌ای و یا تملک در بخش‌های مختلف است، در سال ۹۷ اعتبار هزینه‌ای ۲۷۹ میلیارد تومان بود که در لایحه ۹۸ به ۳۳۴ میلیارد تومان رسیده و رشد حدود ۲۰ درصدی را در این بخش داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان اظهار داشت: اعتبارات تملک شامل چند بخش است که در بخش استانی است که ۶۹ میلیارد اعتبار داشتیم و به ۹۰ میلیارد رسیدیم و رشد ۳۰ درصدی داشتیم و در ۳ درصد نفت و گاز نیز ۶۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سال ۹۷ اعتبارات نفت و گاز همدان بود که امسال به ۶۸ میلیارد تومان رسیدیم و رشد ۸ درصد را داریم.

صیدایی تصریح کرد: در الزامات به ۲۵ درصد رسیدیم و رشد ۳۴ درصد را داریم و در قانون استفاده متوازن و یا ماده ۱۸۰ قبل که اعتبارات استانی ۱۸۵ میلیارد تومان داشتیم که به ۲۱۱ میلیارد رسیده و در بخش اعتبارات ملی از ۷۸ به ۹۰ میلیارد و رشد ۱۷ درصدی رسیده است.

وی افزود: اعتبار متوازن ملی به دستگاه‌های ملی ابلاغ شد و اعتبارات استانی نیز به زودی ابلاغ می‌شود، در متوازن رشد ۱۵ درصدی را داریم و در تملک به رشد ۱۷ درصدی رسیدیم و از حیث درآمد استانی که باید به خزانه واریز کنیم و از منابع درآمدی استان تامین شود به میزان ۶۵۵ میلیارد تومان سهم درآمدی استان در سال ۹۷ بود که برای سال ۹۸ به ۷۲۴ میلیارد رسیده و رشد ۱۲ درصدی را در این بخش در استان داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان افزود: نگاه دولت و مجلس با اینکه عملکرد ۹ ماهه استان‌ها را دریافت کرده‌اند رو به افزایش است و استان‌ها تمایل دارند تا منابع کمتری داشته باشد، ولی همه استان‌ها را در این بخش بالا دیده‌اند و رقم استان نیز بالا است و توان استان در این زمینه کم است، ولی ما تابع قانون است.

صیدایی با اشاره به اینکه با همکاری بنیاد مستضعفان ۳ طرح در حوزه جهاد کشاورزی در شراء قرار دارد بیان کرد: جهاد کشاورزی طرح احداث و راه‌اندازی یک واحد گاو شیری ۶ هزار رأسی را با همکاری بنیاد مستضعفان انجام داده و لازم است تا در شورای برنامه ریزی مطرح شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار