با کاهش تعداد ورود و خروج مینی‌بوس‌ها به پایانه بدیع الزمان همدانی که به پایانه روستایی همدان هم در بلواری به همین نام شهرت دارد. اکنون تعداد مسافران این پایانه کم شده و فضای وسیع، اما خالی پایانه که روزگاری از هیاهو و آمد و شد مسافران زبانزد مردم شهر بود به رکود و سوت و کوری رسیده است.
کد خبر: ۶۹۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 03 January 2019
همدان ۳ پایانه مسافربری دورن و برون استانی دارد که اکنون پایانه بدیع الزمان همدانی به دلیل جابه‌جایی تعدادی از ناوگان مسافربری این پایانه به پایانه انتهای خیابان اکباتان همدان به حالت نیمه تعطیل در‌آمده است.

به گزارش تسنیم، آنهم در حالی که شهرداری همدان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای افزایش و تامین در‌آمد‌های پایداری شهرداری است این سرمایه مردم شهر در این نقطه با کاهش بهره‌مندی مناسب از آن بی‌مصرف مانده است. همچنین همدان از ترافیک معابر شهری در رنج است و این پایانه می‌تواند مشکلی از این گره به ظاهر کور شهری هم باز کند.

 با بهره‌برداری از تقاطع ناهسمطح سردار شهید حاج حسین همدانی در محلی فعلی چراغ قرمز مسیر رسیدن ناوگان برون و درون استانی به پایانه انتهای خیابان اکباتان طولانی‌تر شده و نارضایتی مسافران را موجب خواهد شد.

تجیمع ۲ پایانه انتهای خیابان اکباتان و بدیع‌الزمانی همدان فرصتی را هم برای ساماندهی دستفروشان شهری در پایانه انتهای خیابان اکباتان در اختیار شهرداری قرار می‌دهد تا روز بازار جدیدی در این نقطه از شهر شکل بگیرد و معضل دیگری از شهر حل شود.

حل مشکل مردم

 حسین محرابی از مسافران پایانه بدیع‌الزمانی همدان اظهار داشت: تعداد مسافران پایانه کمتر از سابق شده و اغلب مسافران مسیر‌های کرمانشاه یا سنقر و ... از سواری‌ها برای رسیدن به مقصد استفاده می‌کنند و کمتر حاضرند سوار مینی‌بوس‌ها شوند این طوری زمان زیادی باید معطل پر شدن مینی‌بوس‌ها شویم که وقت ما را هم هدر می‌رود و دیرتر به مقصد می‌رسیم و از کار زندگی می‌افتیم.

مهران مردی دیگر مسافر این پایانه گفت: این خیلی عجیب است که در فضای به این وسعت ۱۰ یا ۲۰ مینی‌بوس رفت و آمد می‌کند و برای آمد و شد راحت مردم به این پایانه هم از سمت ورودی و خروجی ۴ دستگاه پله برقی نصب کردند و این پله برقی هم دایم روشن است در حالی که پایانه برون شهری همدان که تعداد زیادی اتوبوس و مسافر دارد چنین امکاناتی ندارد.

 نبود مسافر

یکی از رانندگان فعال در پایانه بدیع‌الزمانی همدانی هم بدون اینکه نام خود را عنوان کند اظهار داشت: من راننده یکی از خطوطی هستم که باید مسافر زیادی داشته باشد، اما چون مسافر کمی به پایانه مراجعه می‌کند همین‌طور که می‌بینید مینی‌بوس خالی است و شاید تا ظهر هم یک سرویس هم نروم.

 این طوری زندگی نمی‌چرخد و با هزینه‌های نگهداری مینی‌بوس و زندگی نمی‌دانم چیکار کنم. انتظار من از مسئولان اینست که برای افزایش تعداد مسافران این پایانه که مسیر دسترسی به سه راه اصلی درون شهری دارد و موجب کاهش ترافیک معابر شهری همدان هم می‌شود و هم مسافران سریع‌تر به پایانه می‌رسند و از آن خارج می‌شوند فکری بکنند.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اظهار داشت: پایانه سفید‌آبی یا بدیع‌الزمانی همدانی که به پایانه روستایی هم شهرت دارد بیشتر وظیفه جابه جایی مسافر به روستا‌های استان همدان و بعضا برخی شهر‌ها را بر عهده داشت که بعد از جابه‌جایی تعدادی از مینی‌بوس‌های آن به پایان خیابان اکباتان فعلا ۲ شرکت مسافری دراین پایانه فعالیت دارند.

 وحید سخائیان افزود: قبل از سال ۸۳ این پایانه بیش از یک هزار دستگاه مینی‌بوس فعال داشت و ۱۰ شرکت مسافری در این پایانه فعالیت می‌کردند و بعد با مصوبه شورای ترافیک و نبود حمایت مینی‌بوس‌داران و اعمال قانون نشدن خودرو‌های سواری شخصی دراین پایانه و جابه‌جایی تعدادی از مینی‌بوس‌های این پایانه به پایانه خیابان اکباتان اکنون با این وضعیت فعالیت می‌کند.

وی گفت: اکنون مسیر‌های این پایانه به شهر سنقر و کرمانشاه، بهار، لالجین، رزن، کبودر‌اهنگ و سرویس کارخانه‌های مربوط به این ۲ شرکت مسافری است که حدود ۲۵ مینی‌بوس این خطوط را روزانه خدمات‌دهی می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار