کد خبر: ۶۹۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳ 28 December 2018
گفتگوی صمیمانه خبرنگار تابناک همدان از نهاوند  با فرامرز سماوات مرد باسابقه کشتی استان در خصوص وضعیت کشتی نهاوند که با هم می‌خوانیم.

چه خبر از جنجال‌های کشتی؟
 
اصلا در کشتی هیچ گونه جنجالی نیست، اما هرجا که سطح کشتی بالا باشد و رقابت بین کشتی گیران نزدیک باشد حتما کشتی‌ها و مسابقات تنورش داغ‌تر می‌شود و این پویایی در مسابقات باعث حساسیت می‌شود و تشنج هم ایجاد می‌شود این در همه شهر‌هایی که صاحب کشتی هستند باعث کش وقوس و رقابت می‌شود نهاوند هم امروز با داشتن ۱۳ مربی کاربلد که همه صاحب شاگردان پرقدرتی هم هستند باعث شده که رقابت‌ها واقعا نزدیک و حساس باشد و این جنجالی که شما می‌گویید همان زنده بودن کشتی در نهاوند است هر شهری که تشنج در کنار کشتی نباشد حتما کشتی گیر ندارد. 

چه نظری در خصوص سرپرست هیت کشتی استان دارید؟

با حضور رامین درویشی کشتی استان جان گرفت کشتی استان بعد از چند سال به دست خانواده کشتی افتاد درویشی از قهرمانان کشتی استان و کشور است نایب ریس هیت ایشان جوکار مدال اور المپیک است سلطانی و مالمیر از ملی پوشان کشتی کشور هستند حالا که این مردان کاملا از جنس کشتی وارد میدان شده اند عده‌ای سنگ اندازی می‌کنند 

در این مدت کم که درویشی در هیت کشتی استان کار کرده ما شاهد رشد کشتی هستیم همین سال گذشته ما در جام تختی یک نفر سهمیه داشتیم، اما سال ۹۷ پنج نفر سهمیه این جام معتبر را کسب کرده اند این یعنی تحول البته خیلی‌ها متوجه این مهم نیستند و نمی‌خواهند دست از سر کشتی بردارند و سیاه نمایی می‌کنند چرا خدا می‌داند.

بعد از چندسال دوری برگشتید وضعیت کشتی نهاوند با حضور شما چگونه است؟

من چند سالی از کشتی دور بودم و امروز که برگشتم دوباره با کسب بیش از ۱۰ مدال کشوری نهاوند را در قله کشتی استان نشاندیم البته با تلاش مربیان، امروز نهاوند بالاتر از همدان و ملایر است و از همه شهرستان‌های استان بیشتر مدال کسب کرده ایم این خودش یک رکورد برای کشتی نهاوند است.

دلیل این موفقیت در کشتی نهاوند چیست؟ 

وجود ۱۳ مربی دلسوز که همه هم عنوان کشوری دارند و هم دانش مربیگری چنین مربیانی می‌توانند شاگردان قدرتمندی را پرورش دهند و این مربیان امروز برگ برنده کشتی نهاوند هستند که اگر با هم همدل و یک زبان شوند باور کنید کشتی نهاوند حرف اول را در کشور خواهد زد، مربیان باید باهم دوست و برادر باشند ان وقت خواهیم دید که پیشرفت کشتی سرعت خواهد گرفت.

سرپرست اداره ورزش را چگونه عرض یابی می‌کنید؟ 

از اول انقلاب تا امروز بیش از ۱۰ ریس برای ورزش نهاوند انتخاب شد من به جرات می‌گویم مهرداد سعدی نژاد از همه بهتر است و اگر جامعه ورزش این مرد را که از قهرمانان جهان هم هست حمایت کنند تحول بزرگی را در ورزش نهاوند خواهیم دید.

اگر از هیت کشتی دوباره جدا شوید چه خواهید کرد؟

من اگر دوباره از هیات جدا شوم حتما این بار به عنوان مربی وارد گود می‌شوم و کار مربیگری را با قدرت انجام خواهم داد .

اگر بخواهید مهمترین تجربه خود را به جوانتر‌ها انتقال بدهید کدام تجربه است؟

از همه خصوصا مربیان می‌خواهم به دور از حاشیه سازی و تشنج کار کنند و این را بدانند مربیان که با عشق کار کنند و عاشقانه کار کنند موفق خواهند شد سال‌ها پیش من و تورج ظفری و عزیز سیف خودمان تشک کشتی را تمیز می‌کردیم و عاشق کار خود بودیم.

حرف پایانی شما؟
 
تشکر می‌کنم از ایت ابوالفتحی رییس کمیته داوران شهرستان نهاوند که در این چندسال پیشرفت فراوانی داشته و عاشقانه برای سربلندی کشتی نهاوند فعالیت می‌کند.
 
تهیه و تنظیم: کوروش قپانوری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار