شهردار همدان گفت: برای تسریع در امور مردم اقدامات بسیاری انجام شده که یکی از آن‌ها خرید نرم‌افزار جامع شهرسازی است که تا سال آینده راه اندازی شده و مراجعات شهروندان به شهرداری تا ۷۰ درصد کاهش می یابد و این طرح با همکاری دستگاه قضا انجام خواهد شد تا از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری شود و همه پرونده‌ها وارد سامانه الکترونیکی خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰ 23 December 2018

شهردار همدان گفت: برای تسریع در امور مردم اقدامات بسیاری انجام شده که یکی از آن‌ها خرید نرم‌افزار جامع شهرسازی است که تا سال آینده راه اندازی شده و مراجعات شهروندان به شهرداری تا ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش تابناک همدان، عباس صوفی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با همکاری دستگاه قضا اقداماتی در زمینه این نرم افزار و سامانه انجام شده است تا از سوء استفاده‌ها جلوگیری شود، افزود: همه پرونده‌ها وارد سامانه الکترونیکی می‌شود تا بدون حضور فیزیکی مجوز‌های لازم را بتوان کسب کرد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از درآمد شهر همدان از مطالبات مردمی است، اظهار داشت: مسئولان و نمایندگان باید به دنبال مطالبات مردم باشند و مزایا و بودجه‌های کشوری را مطالبه کنیم و این امر به یک اراده جمعی نیاز دارد.

صوفی با بیان اینکه همدان کلانشهر است، خاطر نشان ساخت: از نظر من همدان کلانشهر است چراکه این عنوان به تصویب شورای عالی معماری شهرسازی رسیده و به تبع آن هیأت دولت در سال ۸۸ همدان را کلانشهر اعلام کرد و بنده به عنوان شهردار همدان عضو مجمع کلانشهر‌های ایران هستم.

صوفی تصریح کرد: همدان از بودجه کلانشهری سهم دارد، اما تاکنون بهره‌ای از آن نبرده است چرا که ملاک تقسیم بودجه کلانشهر‌ها جمعیت یک میلیون نفری است و مسئولان و نمایندگان باید این تناقض را برطرف نمایند.

وی خاطرنشان کرد: باید با استفاده از منابع دولتی و توان استاندار و نمایندگان منابع را جذب کنیم و وقتی که کلانشهر شدن همدان قطعی شده است باید به دنبال بودجه از تهران باشیم.

صوفی با اشاره به اینکه بحث کلانشهر به الحاق چهار روستا ربطی ندارد خاطرنشان کرد: نشستی برای هم‌افزایی داشتیم که چگونه بودجه لازم را جذب کنیم.

شهردار همدان با اشاره به اینکه در آن زمان که کلانشهر شدیم باید می‌رفتیم و حقوق خود را می‌گرفتیم، اظهار داشت: همه مردم و مسِولین باید به دنبال بودجه کلانشهر بودن همدان باشند.

وی با بیان اینکه مهمترین مزایای کلانشهر جذب بودجه ملی است، افزود: امروز ۹۰ درصد بودجه شهر توسط مردم تأمین می‌شود و حداکثر ۱۰ درصد اعتبارات کشوری داریم.

شهردار همدان در ادامه با اشاره برخی پروژه‌های نا تمام شهرداری افزود: در برخی از پروژه‌ها مانند پل شهیدهمدانی و پارکینگ طبقاتی با پیمانکار به مشکلاتی برخورد کرده ایم و افزایش قیمت‌ها نیز موجب شد، چند ماهی درگیر این موضوع باشیم و قرار شد شهرداری با حمایت مالی پل سردار همدانی شهریور سال آینده به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار پارکینگ آقاجانی بیگ نیز حاضر نشد با قیمت‌های جدید طرح را انجام دهد، تصریح کرد: در حال حاضر پارکینگ آقاجانی بیگ ۳۸ درصد و پل شهیدهمدانی بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صوفی درباره اجرای پیاده راه‌ها در همدان نیز گفت: اجرای این طرح‌ها در راستای طرح توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های جذب توریست است و پیاده راه‌ها در سطح کشور بی نظیر بوده و تحسین همگان را برانگیخته است.

وی با بیان اینکه ساماندهی بلوار ارم نیزدر کشور بی نظیر است ادامه داد: در حال حاضر یک گروه برای ساخت سالن تنیس، سالن اسکیت و بالن سواری در بلوار ارم درخواست سرمایه گذاری کرده اند.

شهردار همدان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک درباره تعیین وضعیت شهر بازی رنگین کمان گفت: مالکان شهربازی رنگین کمان همدان به علت بدهی بانکی خواستار واگذاری آن هستند و اعلام کردند توان اداره این شهربازی را ندارند و پیشنهاد شد زیرقیمت کارشناسی به شهرداری واگذار شود بنابراین این موضوع در شورا و شهرداری درحال بررسی است.

صوفی با تاکید براینکه داشتن شهربازی حق کودکان شهر همدان است افزود: مخالفتی با تحویل شهربازی به شهرداری نشده است وبه زودی شورا مصوب کند این شهربازی در فرآیندی به مالکیت شهرداری در خواهد آمد.

صوفی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری با سه هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل در ۲۴ ساعت شبانه روز یک هزار خدمت را در شهر انجام می‌دهد افزود: شهروندان مطالبات و خواسته‌های خود را از سامانه ۱۳۷ پیگیری کنند.

صوفی با اشاره به طرح‌های مهم شهرداری خاطر نشان ساخت: با اجرای طرح مشاوره‌ای جمع آوری آب‌های سطحی برای نخستین بار در استان انجام شده است که هم اکنون این طرح از بلوار ۹ دی تا باغ بهشت با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار درحال انجام است.

وی افزود: طرح‌هایی در حوزه پسماند تعریف شده که در ۱۰ کیلومتری همدان برای سلامت زیست محیطی شهروندان در حال انجام است.

صوفی با بیان اینکه ۴۰ سال است در دفع پسماند زباله اقدامی انجام نشده، اظهار کرد: مطالعه طرح پسماند، پردازش زباله در مقصد و اقدامات بسیاری در این حوزه انجام شده است.

شهردار همدان در پایان با اشاره به سرانه هر شهروند همدانی گفت: همدان دارای ۶۵۰ هزار نفر جمعیت است که سال گذشته سرانه هر شهروند از بودجه ۷۰۰ هزار تومان بود که امسال این سرانه به یک میلیون تومان افزایش یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار