مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه ضروری ترین نیاز مسکن مهر احداث مدرسه در این مناطق است، گفت: سایت مسکن مهر همدان نیازمند احداث ۳۵ باب مدرسه است.
کد خبر: ۶۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 31 July 2015
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه ضروری ترین نیاز مسکن مهر احداث مدرسه در این مناطق است، گفت: سایت مسکن مهر همدان نیازمند احداث ۳۵ باب مدرسه است.

به گزارش تسنیم؛ در کارگروه امور زیر بنایی و مسکن شهرستان همدان با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۶ هزار واحد مسکن مهر در استان همدان در حال احداث است که ۵ هزار واحد آن تا پایان سال ۹۴ بهره برداری می‌شود و یک هزار و ۴۲۹ واحد آن در سال ۹۵ به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تمامی واحدهای مسکن مهر همدان به غیر از واحدهای بدون متقاضی تا پایان امسال ۹۵ تحویل مالکان می‏‌شود، افزود: واحدهای بدون متقاضی که همگی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هستند باید تعیین تکلیف شوند تا بتوان آنها را واگذار کرد.

رودباری تعهد استان همدان در زمینه ساخت مسکن مهر را ۳۷ هزارو ۵۸۵ واحد عنوان کرد و اظهار داشت: تا کنون ۲۳ هزارو ۵۶۸ واحد از مسکن مهر استان همدان به بهره برداری رسیده و ۵هزار و ۲۹۱ واحد آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تصریح کرد: از این تعداد مسکن مهر ۱۳ هزارو ۲۳۰ واحد مربوط به شهرستان همدان است که تا پایان سال ۹۳ تعداد ۷ هزار و ۱۶۵ واحد به بهره برداری رسیده و شش هزارو ۶۵ واحد نیز آماده بهره‌برداری است.

رودباری با بیان اینکه یک هزارو ۴۲۹ واحد مسکن مهر استان همدان در سال ۹۵ به اتمام می رسد، گفت: نبود مدرسه و مراکز بهداشتی از مهترین مشکلات مسکن مهر استان همدان است.

وی افزود: دو هزارو ۲۰۰ واحد مسکن مهر در سایت اکباتان همدان وجود دارد که دانش آموزان ساکن در این منطقه نیازمند مدرسه هستند و تاکنون ۱۱میلیارد ریال اعتبار از محل یارانه مسکن مهر برای ساخت یک باب مدرسه در این منطقه هزینه شده است.

رودباری با بیان اینکه سایت مسکن مهر اکباتان نیازمند سه باب مدرسه است، تصریح کرد:۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت دو باب مدرسه در این منطقه نیاز است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان همچنین گفت: جانمایی ساخت مسجد در مسکن مهر اکباتان انجام شده و برای تکمیل این طرح نیازمند ۵ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

رودباری همچنین از جانمایی مرکز بهداشت سایت امید اکباتان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این طرح تا کنون انجام نشده است.

وی در مورد طرح سایت امام گل همدان نیز اظهار داشت: ۶۰۰ واحد مسکن مهر در این سایت احداث شده که تا کنون ۳۴۰واحد آن به بهره برداری رسیده و این سایت بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رودباری مشکل تاسیسات زیر بنایی همچون آب و فاصلاب را عمده ترین مشکل مسکن مهر همدان دانست و گفت: اتمام امور زیر بنایی این طرح نیازمند اعتبارات است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان اظهارداشت: محوطه سازی سایت امام گل نیازمند ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است که هشت هزار میلیون ریال یارانه برای آن در نظر گرفته شده است.

رودباری افزود: در سایت امام گل نیز نیازمند یک باب مدرسه با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار و یک باب مسجد با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال برای اتمام طرح و بهره برداری هستیم.

وی تصریح کرد: در سایت مسکن مهر شهرک بهشتی همدان نیز زمینی برای احداث کلانتری خریداری شده که هم اکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان نیز در این جلسه گفت: استان همدان در مسکن مهر خود نیازمند احداث ۳۵باب مدرسه است که تا کنون چهار باب آن از محل یارانه‌های مسکن مهر آغاز شده است.

فرزاد تیموری اظهار داشت: دو هزار نفر در سایت امید اکباتان همدان ساکن هستند که این افراد نیازمند احداث مدرسه در محل خود هستند.

وی نبود مدرسه در سایت مسکن امام گل نیز از عمده ترین مشکلات مسکن مهر عنوان کرد و گفت: ۶۰۰ واحد مسکن در سایت امام گل همدان وجود دارد که تا شعاع دو کیلومتری این سایت هیچ مدرسه‌ای وجود ندارد.

مدیر کل نوسازی و تجهیز دارس استان همدان تصریح کرد: ۵۱میلیارد ریال اعتبار برای اتمام مدارس نیمه کاره در شهرهای همدان، تویسرکان و نهاوند نیاز است.

تیموری افزود: سال گذشته از محل اعتبارات استانی یک باب مدرسه ۱۰کلاسه شهرک مدنی افتتاح شد و مدارس شهرک بهشتی و ملایر نیز تامین اعتبار شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار