نماینده تولیدکنندگان مرغ مادر استان همدان گفت: قیمت تمام شده جوجه یک روزه حدود یک‌هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت اظهار کرد: البته این افزایش قیمت به معنای گرانی نیست، زیرا قیمت واقعی شده است.
کد خبر: ۶۹۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵ 14 December 2018
بهرام افراسیابی گفت: افزایش یا کاهش قیمت جوجه یک‌روزه بر قیمت نهایی مرغ تاثیر ندارد و تنها به دلیل کاهش جوجه‌ریزی و افزایش تقاضا قیمت جوجه یک روزه افزایش یافته است.

به گزارش فارس، افراسیابی با بیان اینکه با بیان اینکه قیمت تمام شده جوجه یک‌روزه حدود یک‌هزار و ۸۰۰ تومان است، افزود: در مقطعی از زمان قیمت جوجه یک‌روزه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان بود که مرغداران به شدت متضرر شدند.

نماینده تولیدکنندگان مرغ مادر استان همدان با اشاره به اینکه در ۶ ماه گذشته تولیدکنندگان مرغ مادر بسیار متضرر و برخی ورشکسته شدند، تصریح کرد: امروز قیمت فروش جوجه یک‌روزه به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده که دارای توجیه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه به دلیل کاهش جوجه‌ریزی قیمت افزایش یافته است، ادامه داد: در ۶ ماه گذشته به دلیل ضرر و زیان بسیاری از واحد‌های تولیدی، جوجه‌ریزی را متوقف کردند.

افراسیابی ادامه داد: در حال حاضر بازار شب عید مرغداران گوشتی را فعال کرده‌ایم و در نتیجه بازار تکاپو یافته است.

وی با بیان اینکه مشخص نیست تا چه زمانی این وضعیت ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت نباید بر روی قیمت نهایی مرغ مصرفی مردم تاثیر بگذارد همانطور که جوجه ۲۰۰ تومانی نیز بر قیمت نهایی تاثیر نداشت.

نماینده تولیدکنندگان مرغ مادر استان همدان دلیل افزایش قیمت مرغ را آغاز صادرات آن و رویکرد مردم به مصرف گوشت سفید به دلیل گرانی گوشت قرمز دانست.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان مرغ مادر بیشتر فعالیت کنند قیمت تولید نیز کاهش می‌یابد، گفت: تولید جوجه یک‌روزه و مرغ مادر یک سرمایه‌گذاری سنگین می‌طلبد و قیمت امروزه آن به واقعیت نزدیک شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار