اولین همایش داوران استان همدان با حضور سرپرست هیات کشتی استان همدان، رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر، رییس هیات کشتی ملایرو داوران استان در مهمانسرای پارک سیفیه برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹ 13 December 2018
اولین همایش داوران استان همدان با حضور سرپرست هیات کشتی استان همدان، رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر، رییس هیات کشتی ملایرو داوران استان در مهمانسرای پارک سیفیه برگزار شد.

 به گزارش تابناک همدان از ملایر، سرپرست هیات کشتی استان همدان در این همایش اظهار داشت:با وجود داوران جوان کشتی در استان باید با کار و تلاش دست به دست هم دهیم تا کشتی همدان در زمینه داوری به جایگاه اصلی خود برسد.

علیرضا درویشی  تاکید کرد: باید کاری کنیم که داوری کشتی در این استان به رشد و ارتقا برسد.
 
مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان همدان قول‌های خود را عملیاتی کند/کشتی استان رو به افول است/داوری کشتی همدان باید به جایگاه اصلی خود برسد

درویشی عنوان کرد: در حال حاضر چهار داور خوب کشتی همچون مزدک گیتی، بیژن روزبهانی، داریوش چلوییان و مسعود چوبین را در سطح بین المللی داریم که ظرفیتی مهم در کشتی همدان هستند.

سرپرست هیات کشتی همدان خبر داد: برگزاری نخستین کلاس ارتقای سطح داوری کشتی در ۱۳ دیماه همزمان با مسابقات کشتی نوجوانان استان از جمله برنامه‌های این هیات برای ارتقای سطح داوری کشتی می‌باشد.

وی تصریح کرد: همچنین برای برگزاری کلاس‌های کنترل ارتقای داوری کشتی استان برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است.

درویشی افزود:برادران مصطفی جوکار، رضا رضایی منش و جلال لطیفی از سرآمدان کشتی ملایر می‌باشندکه موجب افتخار استان است، از وجود این قهرمانان در کنار کشتی استان و شهرستان بهره می‌گیریم.

وی در ادامه گفت: داوران جوانی که در این رشته فعالیت می‌کنند باید با تقویت زبان انگلیسی خود به جایگاه اصلی خود در مسابقات جهانی برسند.

وی یادآور شد:مسعود چوبین افتخار کشتی استان در شورای عالی داوران کشور است، چوبین ظرفیت بسیار خوبی برای ما است تا بتوانیم با حمایت وی کار کنیم.

سرپرست هیات کشتی استان خاطر نشان کرد: کشتی همدان طی سال‌ها و دهه‌های ۷۰ و ۸۰ جزو تیم‌های برتر کشتی کشور بود، امیدواریم با سعی و تلاش بیشتر بتوانیم با وجود نیرو‌های جوان در این رشته، کشتی همدان را به روز‌های اوج خود برسانیم.

مهدی رضایی رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر اظهار کرد: پیشینه کشتی استان به ویژه ملایر افتخارآمیز است، باید از سرمایه‌های ارزنده کشتی استان برای رسیدن به جایگاه اصلی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: اگرچه سال‌های پرافتخار کشتی استان همدان به هر دلیلی رو به افول رفته است، اما امروز با وجود قهرمانان و سرمایه‌های ارزشمند کشتی در نقاط مختلف استان می‌توانیم آن را به روز‌های اوج خود برگردانیم.

رضایی اضافه کرد: سال ۹۱ روز‌های درخشش کشتی ملایر بود که همدوش همدان برای حضور در لیگ کشتی تیم داشت، اما هیات کشتی شهر همدان مقابل این تیم ایستاد.

رییس اداره ورزش و جوانان ملایر در ادامه گفت:امیدواریم هیات کشتی استان با سرپرستی «علیرضا درویشی» بتواند با استفاده از ظرفیت شهرستان ها، بهره گیری از نخبه‌ها و گوش شکسته‌های کشتی و استفاده از ظرفیت خیران، حرکت جدی و پرشتابی را به کشتی استان بدهد.

وی عنوان کرد: برگزاری دوره‌ای این نشست‌ها در شهرستان را به نفع کشتی استان است، نیاز است خروجی و تصمیم‌هایی که در این نشست‌ها گرفته می‌شود، بررسی شده و نتایج آن آثار مثبتی برای کشتی شهرستان‌ها به همراه داشته باشد.

رضایی اظهار امیدواری کرد و گفت: هم اکنون با نگاه مثبت استاندار همدان، نمایندگان ملایر و فرماندار ویژه ملایر به حوزه ورزش و همدلی و دوستی بین هیات‌ها و ورزشکاران این شهرستان، آینده بسیار خوبی پیش روی ورزش ملایر است.

وی تصریح کرد: ملایر به عنوان قطب ورزش استان، بویژه در رشته کشتی حرف برای گفتن بسیار دارد.

وی همچنین به برگزاری آیین‌های تجلیل از ۱۰۲ پیشکسوت ورزش ملایر، ۳۸ تن از مربیان سازنده، حامی و تاثیرگذار، ۱۹۶ تن از قهرمانان و نام آوران ورزشی و ۲۱ تن از داوران ورزشی این شهرستان طی ۲ ماه گذشته اشاره کرد.

در ادامه حسین فارسی رییس هیات کشتی ملایر از خلف وعده‌های اداره کل ورزش و جوانان همدان ابراز گلایه کرد و گفت: عملیاتی نشدن این قول ها، جفا در حق کشتی ملایر است.
مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان همدان قول‌های خود را عملیاتی کند/ داوری کشتی همدان باید به جایگاه اصلی خود برسد

وی تصریح کرد: با وجود تمام پیگیری‌های لازم برای واگذاری یک باب مغازه به هیات کشتی ملایر، اما هنوز این وعده از سوی اداره کل ورزش و جوانان همدان عملی نشده است.

وی عنوان کرد: هیات کشتی ملایر برای پرداخت حق الزحمه مربیان کشتی هر ماه با مشکل مالی مواجه است، در این راستا اداره کل ورزش و جوانان همدان قول مساعد داد یک باب مغازه در خیابان امیرکبیر جنب ورزشگاه تختی این شهرستان را به هیات کشتی ملایر واگذار کند تا با اجاره این مغازه بخشی از مشکلات مالی این هیات برطرف شود.

فارسی افزود: این قول پس از چند سال هنوز محقق نشده است، با این وجود برای رشد و پیشرفت ورزش کشتی ملایر هر آنچه در توان و بضاعت داشتیم، به کار گرفتیم.

رییس هیات کشتی ملایر خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه سالن کشتی ملایر از نظر فیزیکی و سخت افزاری مناسب نبود، ۱۵۰ میلیون ریال در این زمینه هزینه کرده ایم.

فارسی تاکید کرد:باید همدلی و صمیمیت بین کشتی گیران، مربیان و داوران کشتی باشد، این همدلی باید همچنان تقویت شود.

وی بیان کرد: برخی حرکت‌ها وجود دارد که در شان و جایگاه پهلوانان استان نیست، در عین حال که کشتی گیران ما باید در دوستی و رفاقت، روحیه جهان پهلوان تختی را داشته باشند.

فارسی افزود: وجود قهرمانانی همچون میثم و مسعود مصطفی جوکار، صادق گودرزی، رضا رضایی منش و جلال لطیفی الگو‌های کشتی استان و کشور هستند که باید راه آن‌ها ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد:برای رشد و پیشرفت کشتی باید وقت بگداریم وبه بررسی نقاط قوت و ضعف کشتی بپردازیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار