مرتضی تبریزی پسر باریک و بلندقامت یکی از محله‌های متوسط به پایین شهر همدان، وقتی با پیراهن استقلال عکس یادگاری گرفت، فصل تازه‌ و البته فراتر از مهمی را در زندگی فوتبالی خود گشود و پیدا بود که وقتی با آن سروصدا و بعد از سال‌ها بازی در زمین چمن فولادشهر اصفهان چمدان می‌بندد و راه حضور در یکی از دو تیم پایتخت‌نشین و پرطرفدار لیگ را در پیش می‌گیرد کارش دشوارتر از حد باور است و خود را باید برای یک چالش بی‌نظیر در تمام دوران فوتبالی‌اش مهیا کند.
کد خبر: ۶۸۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴ 08 December 2018
اینکه در فوتبال یک تیم پرستاره خوب نباشد، اصولا ریز و درشت آن به یک چشم دیده می‌شوند و به قول احمد جمشیدیان همه در یک آتش می‌سوزند، حتی ستاره‌ها. داستانی که درباره مرتضی تبریزی این فصل استقلال تا همین چند روز پیش صدق می‌کرد.

به گزارش فارس، مرتضی تبریزی پسر باریک و بلندقامت یکی از محله‌های متوسط به پایین شهر همدان، وقتی با پیراهن استقلال عکس یادگاری گرفت، فصل تازه‌ و البته فراتر از مهمی را در زندگی فوتبالی خود گشود و پیدا بود که وقتی با آن سروصدا و بعد از سال‌ها بازی در زمین چمن فولادشهر اصفهان چمدان می‌بندد و راه حضور در یکی از دو تیم پایتخت‌نشین و پرطرفدار لیگ را در پیش می‌گیرد کارش دشوارتر از حد باور است و خود را باید برای یک چالش بی‌نظیر در تمام دوران فوتبالی‌اش مهیا کند.

مرتضی، همان پسری بود که جنگیدن را با پاس نگون‌بخت و در پیرترین استادیوم همدان آغاز کرد. نه او بلکه مربی و هوادار و خبرنگار بهتر از هرکسی واقف بودند که راهش در این فوتبال به تیم‌های تاپ لیگ یک یا تیم‌های همیشه کمرکشی لیگ برتر ختم نخواهد شد و رویایش چیزی فراتر از این‌هاست.

ذوب‌آهن آغاز راه پسر بی‌حاشیه فوتبال ایران بود و دعوت مقطعی به اردوهای تیم ملی هم نمی‌توانست به اندازه پوشیدن پیراهن استقلالی که بعد از رفتن «تیام»، حضور یک مهاجم شش‎دانگ را از نان شب واجب‌تر می‌دید، او را در کانون توجهات قرار دهد.

تبریزی مثل الحاجی گرو، طبیعی بود که تحت فشار ناشی از جدایی مامه‌تیام باشند و از بد روزگار، مرتضی درست در مقطعی به استقلال پیوست که باید جای بهترین مهاجم خارجی تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران را پر می‌کرد.

در اینکه کیفیت و توانایی مرتضی تبریزی بالاست، جای تردید وجود ندارد و اگر تعصب ناسیونالیستی خود را هم نادیده بگیریم، او در حال حاضر یکی از چند مهاجم خوب فوتبال ایران است، اما قصه برای پسر همدانی استقلال همان‌جایی بد شد که فشارها بالا گرفت و الحاجی گرو و نیومایر که سابقه بازی در تیم‌های بزرگ را در کارنامه دارند، نتوانستند از این فشار جان سالم به در ببرند.

داستان اما برای تبریزی کمی متفاوت است و او با حمایت هواداران آبی‌پوش می‌تواند در استقلال جا بیفتد و بی‌تردید زدن یک گل، مهاجم بلندقامت استقلال را در مسیر خوشبختی قرار خواهد داد.

حالا برای بازیکنان و به‌خصوص نفراتی که زیر فشار عجیبی بودند، بعد از برتری پنج‌گله دیروز برابر سپیدروز و زدن 9 گل در سه بازی، فرصتی مغتنم شکل گرفته تا از بحران خارج و خودی نشان دهند.

حتی در فضای مجازی هم اوضاع برای تبریزی فرق کرده و اگر سری کوچک به صفحات هواداری استقلالی‌ها مجازی بزنیم به خوبی پیداست که مرتضی تبریزی برخلاف هفته‌های قبل، حالا زیر چتر حمایتی هواداران متعصب تیم محبوب پایتخت هم قرار گرفته و این می‌تواند بهترین موقعیت برای او باشد تا فرصت حضور در استقلال را به راحتی از کف ندهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار