مدیرعامل خانه مطبوعات همدان با بیان اینکه متأسفانه سطح مطالعه خبرنگاران همدانی بسیار پایین است، خاطرنشان کرد: امیدواریم نسل جدیدی که به این وادی گام می‌گذارند سطح مطالعه خود را افزایش داده و بیش از اینکه به تعداد و سرعت انتشار اخبار توجه کنند، به کیفیت و تأثیرگذاری آن اهمیت دهند.
کد خبر: ۶۸۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵ 08 December 2018
مهرداد حمزه خبرگزاری ایسنا را یک رسانه تاثیرگذار در جامعه دانست و گفت: ایسنا یک رسانه دانشجویی بوده و به خاطر داشتن خبرنگاران جوان پر از نشاط و شور است.

به گزارش ایسنا، مهرداد حمزه با حضور دفتر خبرگزاری ایسنا و کارگاه جریان‌سازی رسانه‌ای، ضمن تبریک سالروز تأسیس ایسنا، با بیان توانایی‌های ایسنا در پوشش و تولید اخبار با کیفیت و به‌روز اظهار کرد: سرویس اجتماعی و عکس این رسانه بسیار قوی بوده و اخبار با کیفیتی در این حوزه انتشار داده می‌شود و خوشحالم که ایسنا اخیرا جریان‌سازی را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده است.

وی برگزاری نشست‌های متعددی که برای جریان‌سازی مسائل جامعه در این رسانه شکل می‌گیرد را تأثیرگذار دانست و افزود: ایسنا با قدرتی که در دست دارد قابلیت بررسی و رفع دغدغه‌های اجتماعی را دارد به طوریکه این نشست‌های به ظاهر کوچک زمینه‌ساز اتفاقات بزرگی در جامعه است.

حمزه به راه‌اندازی کمپین‌های رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: در ایران صداوسیما به عنوان رسانه مرجع مورد توجه عموم جامعه قرار گرفته و افراد اخبار این رسانه را بهتر و راحت‌تر مورد پذیرش قرار می‌دهند و متأسفانه عموم مردم از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها آگاهی و اطلاعات چندانی ندارند.

وی تأکید کرد: بعد از صداو سیما تأثیرگذارترین رسانه تلگرام، توییتر و اینستاگرام است و گستره تأثیرگذاری این ابزار‌ها بسیار بالاست چرا که افراد با استفاده از همین رسانه‌ها طوفان‌هایی را راه می‌اندازند که گاهی سمت و سوی جریانی را عوض می‌کند.

مدیرعامل خانه مطبوعات همدان یادآور شد: استفاده از توییتر در ایران بسیار کمرنگ شده و افراد آنگونه که باید دسترسی به این ابزار ندارند، اما این رسانه برای بیان دغدغه‌های مردم بسیار مهم است البته وجود این برنامه‌های مجازی به علت سرعت انتشار پیام‌ها و اتفاقات، کار خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها را سخت‌تر کرده که اگر رسانه‌ای ماهیت اصلی خود را حفظ کرده و بتواند اخبار خاصی را دنبال کند و این روند ادامه داشته باشد مردم نیز به این رسانه‌ها رجوع خواهند کرد، اما متأسفانه پیگیری اخبار در ایران مورد توجه خبرنگاران نیست و اگر این پیگیری اخبار اتفاق نیفتد جریان‌سازی نیز کمرنگ می‌شود.

وی به ایجاد فضایی برای اصحاب رسانه با عنوان پاتوق رسانه‌ای برای تبادل اطلاعات و بررسی مسائل اجتماعی اشاره کرد و افزود: این فضا می‌تواند فضای کنونی رسانه‌ها را تغییر دهد چرا که باعث ارتقای آن‌ها شده و به دنبال آن استان نیز وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار