فرماندار ویژه ملایر، گفت: انگور ملایر به عنوان پنجاه و سومین میراث مهم کشاورزی در دهم آذر ماه سال جاری در بین جیاس‌های جهان به ثبت رسید و این موفقیت بزرگ حاصل تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده همه مسئولان و دست اندکاران، در وزارت جهاد کشاورزی، مسئولان استانی، نمایندگان ملایر، جهاد کشاورزی استان و شهرستان، مسئولان شهرستان ملایر و حاصل زحمت کشاورزان و باغداران ملایری است.
کد خبر: ۶۸۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶ 04 December 2018

 فرماندار ویژه ملایر، ضمن تبریک ثبت جهانی انگور ملایر به مردم شهرستان ملایر اظهار داشت: انگور ملایر به عنوان پنجاه و سومین میراث مهم کشاورزی در دهم آذر ماه سال جاری در بین جیاس‌های جهان به ثبت رسید.

به گزارش تابناک همدان از ملایر، باب الله فتحی در جمع خبرنگاران افزود:  این موفقیت بزرگ حاصل تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده همه مسئولان و دست اندکاران، در وزارت جهاد کشاورزی، مسئولان استانی، نمایندگان ملایر، جهاد کشاورزی استان و شهرستان، مسئولان شهرستان ملایر و حاصل زحمت کشاورزان و باغداران ملایری است.

 وی تصریح کرد: این دستاورد مهم آثار مثبت و ارزنده‌ای را در آینده برای شهرستان ملایر به همراه خواهد داشت.

فتحی خاطر نشان ساخت: طی دو سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش‌های انجام شده در راستای ثبت جهانی انگور ملایر جلسات و برنامه‌های مختلفی انجام شد که از شهریور ماه امسال امور اجرایی ثبت جهانی انگور ملایر با جدیت پیش رفت و در این زمینه ستادی برای پیگیری این امر متشکل از پنج کمیته تشکیل شد که که با بازدید‌های نمایندگان فائو و اقدامت صورت گرفته و مستند سازی توسط جهاد کشاورزی کار ادامه پیدا کرد.

فرماندار ملایر این اتفاق بزرگ را لایق مردم ملایر دانست و افزود: عوامل متعددی دست به دست هم دادند تا بتوانیم شاهد این اقدام بزرگ باشیم، چرا که انگور ملایر همه آیتم‌های لازم را برای ثبت جهانی انگور ملایر داشت.

فتحی یاد آور شد: میانگین تولید انگور ملایر در هر هکتار بیش از ۲۲ تن و در سطح جان ۱۵ تن است که با اقدامات و برنامه‌های نوین در برخی باغات شهرستان شاهد برداشت باغدران حتی تا بیش از یکصد تن هم بوده‌ایم.

وی تاکید کرد:با این اتفاق بزرگ ما باید فرصت‌های تولید، اشتغال، گردشگری و رونق اقتصادی شهرستان را فراهم کنیم.

معاون استاندار اظهار امیدواری کرد و گفت: مردم ما باید دستاورد‌های این توفیق بزرگ را ببینند.

وی در ادامه گفت: مهمترین دستاورد بزرگ ثبت جهانی انگور شناخته شدن ملایر در جهان است، با ثبت جهانی انگور، ملایر می‌تواند آینده روشنی را در حوزه کشاورزی و باغداری شهرستان ملایر به همراه داشته باشد ما نیز باید در زمینه فرآوری واحد‌های بسته بندی، مسائل زیست محیطی و.. برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم.

فتحی خبر داد: در سفر اخیر وزیر کشاورزی به شهرستان ملایر ما نیاز‌ها و خواسته‌های خود را به صورت طرحی به ایشان ارائه کردیم که نیاز است برای بحث حمل و نقل کشمش به کارخانه، اجرای طرح فراز در باغات و.. حمایت‌های لازم از کشاورزان صورت گیرد.
آینده روشن کشاورزی و باغات ملایر با ثبت جهانی انگور/ مردم آثار دستاوردهای مثبت را ببینند/  انگور ملایر پنجا ه و سومین میراث مهم کشاورزی در بین جیاس‌های جهان/ از کشاورزان باید حمایت شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار