مدیر دارویی و موادمخدر دانشگاه علوم پزشکی همدان از توزیع برخی دارو‌هایی که بیماران با کمبود آن در استان روبرو بودند، خبر داد و گفت: طی چند روز گذشته با کمبود برخی از دارو‌های بیماران سرطانی همانند کپسول هوموستین، ویال پاکلی تاکسل و ... در استان روبرو بودیم که خوشبختانه این مشکل حل شده و در چند روز آینده نیز سایر دارو‌هایی که در استان با کمبود مواجه هستند نیز مرتفع می‌شود.
کد خبر: ۶۸۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱ 04 December 2018
دکتر مرضیه مساعد با تأکید بر اینکه کمبود دارو از جمله دارو‌های بیماران سرطانی مختص استان نیست، گفت: کمبود دارو یک مسأله کشوری است و به طور مرتب کمبود‌های دارویی به سازمان غذا و دارو اعلام می‌شود از همین‌رو بیماران از جانب پیگیری‌های کمبود دارویی استان آسوده‌خاطر باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر مساعد با بیان اینکه تمام تلاش کارشناسان حوزه دارویی، دسترسی بیماران به دارو‌های مورد مصرف‌شان بوده و در این ایام با جان و دل پاسخگوی مردم هستند، اظهار کرد: اگر دارویی در کشور موجود باشد به هر شکل ممکن برای مردم استان تهیه می‌شود و امیدواریم در روز‌های آینده توزیع مجدد دارو‌هایی که دچار کمبود هستند، انجام و نیاز دارویی مردم عزیز مرتفع شود.

وی با اشاره به سفر برخی از هم‌استانی‌ها برای تأمین دارو به شهر‌های بزرگ، مطرح کرد: اگر بیماران گاهاً برای تهیه برخی از دارو‌ها به استان‌های دیگر سفر می‌کنند جای نگرانی نیست چرا که از استان‌های دیگر نیز برای تهیه برخی از دارو‌ها به استان همدان سفر می‌کنند که این رویداد بیشتر به هنگام کمبود دارویی در کشور رخ می‌دهد.

مساعد با بیان اینکه سهمیه دارویی هر استان براساس جمعیت آن استان توزیع می‌شود، اظهار کرد: شیوع انواع بیماری‌ها در استان‌های مختلف متفاوت است بنابراین امکان دارد تجویز یک نوع دارو در مقاطع زمانی گوناگون و در مناطق مختلف کشور متفاوت باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار