سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با اشاره به اینکه آمریکا دیگر نمی‌تواند با همه کشور‌ها وارد جنگ شود افزود: آمریکا اگر بتواند بر منابع نفتی مسلط شود، کشور‌های دیگر مجبور به اطاعت از آن هستند به همین دلیل به دنبال تسخیر کشور‌های نفتی است.
کد خبر: ۶۸۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶ 04 December 2018
مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه اگر عصر گفت‌و‌گوی تمدن‌هاست چرا بودجه نظامی آمریکا افزایش می‌یابد؟ گفت: آن‌هایی که برای ارتباط با آمریکا له له می‌زدند به چشم خود دیدند که آمریکا تنها دنبال دشمنی با ایران است.

به گزارش فارس، محمدحسن قدیری‌ابیانه در نشست بصیرتی با عنوان «افول آمریکا، توهم یا واقعیت» با بیان اینکه ایران اسلامی آمریکا و رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر کرده است، اظهار کرد: بدهی دولت آمریکا ۲۱ هزار میلیارد دلار است که دربرگیرنده بیش از ۴۳۰ سال درآمد نفت ایران است.

وی با اشاره به افول وضعیت اقتصادی آمریکا افزود: هر سال بیش از ۲ هزار میلیارد دلار به بدهی آمریکا اضافه می‌شود.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه سرانه بدهی هر آمریکایی ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: میزان بدهی مجموع مردم، شرکت‌ها، بخش خصوصی و دولت آمریکا بسیار زیاد است به طوری که ۱۴۰۰ سال درآمد نفت ایران را شامل می‌شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن به منظور سقوط سوریه و شکست آن با تدبیر ایران گفت: قدرت‌های غربی به سوریه پیشنهاد دادند مقابل ایران بایستد، اما این کشور حاضر نشد، با این وجود برخی می‌گویند مسئله سوریه و لبنان به ما چه ربطی دارد؟

قدیری‌ابیانه در بخش دیگری از سخنانش افزود: روزگاری انگلستان در دنیا مستعمره‌های بسیاری داشت، اما قدرت آن پس از جنگ جهانی دوم افول کرد و حتی هند را نیز از دست داد.

وی با بیان اینکه دیگر نمی‌توان از لقب «بریتانیای کبیر» برای انگلیس استفاده کرد و باید به آن «بریتانیای صغیر» گفت: اظهار کرد: قدرت آمریکا هم در حال افول است.

وی گفت: البته این کشور خوب می‌داند که جمهوری اسلامی مانع بزرگی در مقابل خواسته‌های نامشروع آن است و به همین خاطر دنبال فشار به ایران برای رسیدن به اهداف خود است.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه خود آمریکایی‌ها هم می‌دانند که نمی‌توانند به ایران حمله کنند، گفت: این کشور اگر به ایران حمله کند روز اول تمام ناوگان دریایی‌اش غرق می‌شود و چندین هزار نفر کشته می‌شوند.

اگر عصر گفت‌و‌گوی تمدن‌هاست چرا آمریکا بودجه نظامی خود را افزایش می‌دهد؟

وی با طرح این سوال که اگر عصر گفت‌و‌گوی تمدن‌هاست چرا آمریکا هر سال بودجه نظامی خود را افزایش می‌دهد؟ اظهار کرد: آمریکایی‌ها به پیروزی ۵۰ درصدی هم امیدوار نیستند چراکه اگر بودند بی‌درنگ حمله می‌کردند.

وی با بیان اینکه شعار از نیل تا فرات اسرائیل امروز رنگ باخته است گفت: تشکیل داعش برای به تأخیر انداختن اضمحلال اسرائیل بود، اما هر پیروزی برای حزب الله و حماس این رژیم منحوس را به اضمحلال نزدیک می‌کند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام ادامه داد: آمریکا بعد از ناامیدی از حمله به ایران هدفگذاری خود را لطمه به نظام آن هم از داخل قرار داد که در این میان به دنبال القای ناکارآمدی و فریب برخی گروه‌های تأثیرگذار در کشور بود. 

وی با بیان اینکه آمریکا فتنه‌ها و اغتشاش‌ها را به این منظور راه‌اندازی کرد خاطرنشان کرد: ترامپ گفته بود که سه ماه دیگر انقلاب نابود می‌شود، دیگران هم از ۶ ماه حرف می‌زدند که این ادعا حماقت ترامپ و دیگران را نشان می‌دهد.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه مذاکره با آمریکا مفید به فایده نبود و نخواهد بود، اظهار کرد: آیا بگوبخند با آمریکا نشان می‌دهد آن‌ها با ایران کاری ندارند و از نفت ایران می‌گذرند؟ قطعا آن‌ها حاضر نیستند که جهان تک‌قطبی را از دست بدهند.

وی افزود: اگر در مذاکرات همه امتیاز‌ها را می‌دادیم و هیچ حرفی نداشتیم آیا آن‌ها از نفت ما می‌گذرند؟ خیر؛ آمریکا به هیچ عنوان دست از سر نفت ایران برنمی‌دارد.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه اگر از اسلام هم دست بکشیم باز هم آمریکا ایران را رها نمی‌کند، تصریح کرد: مذاکرات با آمریکا فایده ندارد در صورتی که دولت معتقد بود قبلی‌ها دیپلماسی بلد نیستند و ما بلدیم که البته موفق هم نشد.

مذاکره با آمریکا مفید به فایده نبود و نخواهد بود

وی خاطرنشان کرد: امتیاز‌های زیادی به آمریکا دادیم، اما دولتمردان این کشور بدون اینکه به وعده خود عمل کنند همه تحریم‌ها را بازگردانند.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه مصدق هم به آمریکا خوش‌بین بود، ولی راه به جایی نبرد، اظهار کرد: مصدق هم آمریکا را نشناخت و باعث شد دولتش سقوط کند تا آن جا که پس از آن ۲۵ سال کشور در سیاهی و تاریکی فرو رفت.

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا هم به نفع ما نخواهد بود چراکه آن‌ها هم دشمن ما هستند و تنها به دنبال دستیابی به منافع خود.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام ادامه داد: آن‌هایی که برای ارتباط با آمریکا له له می‌زدند به چشم خود دیدند که آمریکا تنها دنبال دشمنی با ایران است.

وی با اشاره به اینکه اگر رابطه با آمریکا باعث پیشرفت می‌شد باید تاکنون پاکستان و هند پیشرفت می‌کردند، خاطرنشان کرد: اگر کشورهایی، چون کره جنوبی و ژاپن پیشرفت کردند به دلیل کار کردن، قانع بودن و تلاش و بالا بودن ساعت کاری مفید آنهاست.

قدیری‌ابیانه ضمن اینکه ۱۵ درصد مشکلات اقتصادی را به خاطر تحریم‌ها دانست و مابقی آن را داخلی، گفت: امسال پیش‌بینی شده که درآمد نفتی و میعانات نفتی ایران ۹۶ هزار میلیارد تومان باشد.

وی با بیان اینکه تنها با صادرات نفت نمی‌توان تمام مشکلات ۸۰ میلیون نفر را حل کرد، افزود: باید از دیگر ظرفیت‌های کشور بهره برد.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام گفت: قوه قضاییه با عوامل اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی برخورد کرد و املاکی بیش از این ارزش مصادره شد، اما این مهم به خوبی منعکس نشده است در صورتی که سیستم رسانه‌ای کشور می‌توانست در اطلاع‌رسانی بهتر عمل کند.

امروز تنبلی اجتماعی مطالبات را غیر واقعی کرده است

وی با اشاره به اینکه امروز تنبلی اجتماعی مطالبات را غیر واقعی کرده است گفت: ما جزو کشور‌هایی هستیم که بیشتری تعطیلات در دنیا را داریم.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه تصور مردم از میزان درآمد‌های نفتی چندین برابر واقعیت است که به نفع کشور نیست گفت: در ایران هر نفر کمتر از دو ساعت کار می‌کند، یعنی در فرهنگ کاری و مصرف وضعیت خوبی نداریم.

وی گفت: ساعات مفید کاری در ادارات دولتی ایران حدود ۲۲ دقیقه در روز و ساعت مفید کل مشاغل حدود ۱۱ ساعت در هفته است.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام خاطرنشان کرد: خرید‌های ناگهانی، تنبلی در کار، هجوم برای خرید ارز و کالا باعث بروز مشکلات زیادی شد.

وی با اشاره به اینکه مردم هم باید در حوزه فرهنگ کار و وجدان کاری به وظایف خود عمل کنند، گفت: مشکلات گرانی همه به دولت و تحریم‌ها بازنمی‌گردد بلکه رفتار مردم نیز در این حوزه تأثیرگذار است و برای حل مشکلات مردم نباید منتظر دیگران بمانند.

قدیری‌ابیانه در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم مقابله با اختلاس گفت: باید با پدیده اختلاس شدید برخورد شود حتی اگر مبلغ آن کم باشد، چه رسد به ارقام نجومی میلیاردی، ده‌ها، صد‌ها و یا چندهزار میلیاردی.

وی افزود: خساراتی که این اختلاس‌ها ایجاد می‌کنند هزاران برابر رقم مادی آن است چراکه سرمایه اجتماعی و به عبارتی اعتماد عمومی را خدشه‌دار می‌کند که زیان آن، گاه جبران‌ناپذیر است.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با اشاره به اینکه ایران روزانه در مواقع غیر تحریم حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام صادر می‌کند، بیان کرد: یعنی به ازای هر ایرانی کمتر از یک بشکه در هر ماه صادر می‌شود.

وی ادامه داد: مجموع صادرات نفت خام، گاز و میعانات گازی روزانه معادل ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت در بودجه سال ۹۷ پیش‌بینی شده است یعنی باز هم کمتر از یک بشکه به ازای هر ایرانی در هر ماه.

قدیری‌ابیانه تأکید کرد: به عبارت دیگر دولت با این درآمد‌ها نمی‌تواند پاسخگوی همه نیاز‌های مردم باشد و این موضوع تفاوت اساسی و عمده با کشور‌های نفت‌خیز و حاشیه خلیج فارس است.

وی با بیان اینکه آمریکا ۶ هزار میلیارد دلار تنها به خارجی‌ها بدهکار است که به اندازه ۱۲۰ سال درآمد نفت ایران می‌شود، ادامه داد: ترامپ ادعا کرد که آمریکا در عراق و افغانستان بیش از ۷ هزار میلیارد دلار هزینه کرده که البته هیچ نتیجه‌ای برای آن‌ها نداشت.

اقتصاد آمریکا سقوط کرده است

قدیری‌ابیانه در بخش دیگری از سخنانش افزود: ورود آمریکا به خاورمیانه با هدف نفوذ به ایران بود که به دلیل حضور مرجعیت و مردم و تدابیر ایران موفق نشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ میلیون نفر در آمریکا زیر خط فقر هستند، تصریح کرد: میلیون‌ها کارتن‌خواب در آمریکا وجود دارد و سالانه بسیاری از طبقه متوسط به طبقه ضعیف سقوط می‌کنند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با تأکید بر اینکه اگر بشنویم اقتصاد آمریکا سقوط کرده است جای تعجب ندارد، ادامه داد: امروز اروپا به دنبال جایگزینی دلار برای ارتباطات تجاری است که البته هنوز پول جدیدی برای تجارت جهانی جایگزین نشده، اما کشورهایی، چون چین و اروپا به دنبال تحقق این مهم هستند.

وی با اشاره به اینکه اروپا با ایجاد اتحادیه اروپا از معامله با دلار رهایی یافته است، خاطرنشان کرد: زمانی آمریکا بیش از ۵۰ درصد اقتصاد جهان را شامل می‌شد، اما سهم امروز او به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه عمده کشور‌هایی که امروز توسط آمریکا تحریم شدند روزی در تحریم‌های علیه ما مشارکت کردند، تصریح کرد: امروز تحریم‌های مالی آمریکا برای ۱۴ کشور اعمال شده و تحریم‌های غیر مالی به ۲۰ کشور رسیده است.

وی تأکید کرد: کشور‌هایی که تحت تحریم مالی هستند به دنبال نجات خود از وابستگی به دلار هستند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با اشاره به اینکه اروپایی‌هایی نیز می‌گویند که چرا آمریکا برای ما تعیین تکلیف کند، اظهار کرد: اگر کشور‌ها با پول خودشان معامله کنند و یا پول واحدی را ایجاد کنند، در آن صورت خسارت آن برای آمریکا از چند بمب اتم بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه ما، ونزوئلا و کشور‌های دیگر در تلاش هستیم که نفت خود را با دلار معامله نکنیم، افزود: امروز آمریکا با چاپ پول بدهی خود را به کشور‌های دیگر منتقل می‌کند که باید با تدبیری مقابل این اتفاق ایستاد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار