نماینده مردم ملایر از پایان یافتن قطعی فرآیند ثبت جهانی انگور ملایر به عنوان میراث جهانی کشاورزی طبق ضوابط جیاس خبر داد و ابراز امیدواری کرد این دستاورد مهم ملی و منطقه‌ای بسترساز رونق شهرستان در حوزه اقتصاد کشاورزی شود.
کد خبر: ۶۸۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹ 02 December 2018
نماینده مردم ملایر از پایان یافتن قطعی فرآیند ثبت جهانی انگور ملایر به عنوان میراث جهانی کشاورزی طبق ضوابط جیاس خبر داد و ابراز امیدواری کرد این دستاورد مهم ملی و منطقه‌ای بسترساز رونق شهرستان در حوزه اقتصاد کشاورزی گردد.

به گزارش تابناک همدان از ملایر، نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات تمامی فعالین این حوزه جهت ثبت جهانی انگور ملایر، این توفیق را دسترنج کشاورزان و باغداران شهرستان ملایر توصیف نمود.

محمد کاظمی حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی و بدنه دولت بالاخص استاندار همدان و مجموعه فرمانداری ویژه و جهاد کشاورزی شهرستان، کارشناسان و دست اندرکاران امر و ... را از جمله مهمترین دلایل تسریع و ثمربخشی فرآیند ثبت جهانی انگور ملایر برشمرد.

نماینده مردم ملایر شناساندن بیش از پیش ظرفیت‌های شهرستان با اتکا به فرصت‌های ایجاد شده و تلاش مضاعف برای ایجاد ارزش افزوده در چرخه تولید کشاورزی، صنعتی و ... را اولویت‌های اصلی در شرایط کنونی عنوان کرد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثبت ملی مبل و منبت و ثبت جهانی انگور ملایر در دو سال اخیر، خواستار همراهی و همدلی افزون مسئولان برای بهره گیری از ثمرات این رویداد‌ها در عرصه عمران و آبادانی متوازن شهرستان شد.

لازم به ذکر است، ثبت جهانی انگور ملایر پس از جلسات و نشست‌های مختلف با بدنه کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی و مهیا نمودن الزامات موضوع طبق ضوابط جیاس آغاز و با سفر کارشناسان فائو به ملایر در مهرماه، ادامه یافت و ثبت جهانی انگور ملایر در ابتدای آذرماه ۹۷ محقق و به زودی به طور رسمی اعلام خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار