نایب رئیس شورا درباره کلانشهر شدن همدان گفت: کلانشهر یک نوع تعریف دارد که جمعیت شهر باید بالای یک میلیون نفر باشد که این اصلاح درباره همدان فقط در لفظ مطرح شده و تعریف وزارت کشور نیست.
کد خبر: ۶۸۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷ 02 December 2018
رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: در همایش شورا‌ها پیگیر ثبت روز همدان در تقویم رسمی بودیم.

به گزارش ایسنا، کامران گردان در تشریح اقدامات انجام شده در همایش شورا‌ها و شهرداران در همدان، اظهار کرد: همایش‌ها در همه کشور انجام می‌شود که اثرات این همایش‌ها دراز مدت و برخی کوتاه مدت هستند. همایش‌های شهرداران هرچهارماه یکبار در یکی از استان‌ها انجام می‌شود که دوره قبل در ارومیه بود و همدان میزبان شصت و دومین دوره شد که سعی کردیم پربارتر از سایر استان‌ها باشد.

رئیس شورای شهر همدان بیان کرد: در ارومیه فقط تعدادی از شهرداران و روسای شورا‌های مرکزی حضور داشتند که در همدان سعی کردیم شهرداران کلانشهر‌ها و شورا‌های شهر را دعوت کنیم. بااین همایش، همدان را به ۸۰ نفر از سراسر کشور معرفی کردیم که دید جدیدی از همدان به دست آوردند.

گردان تصریح کرد: کمیسیون خدمات شهری به عنوان الگوی مجمع مشورتی و پیاده راه سازی خیابان‌های همدان و ساماندهی دست فروشان به خوبی تشریح شد. 

رئیس شورای شهر همدان بابیان اینکه در کمیسیون‌ها یک سری پیشنهادات ارائه شد، تصریح کرد: تجربیات موفق استان‌ها در این کمیسیون‌ها مطرح و ازنظرات اعضای شورای شهر و شهرداران استفاده شد.

وی با بیان اینکه سعی کردیم رسم میزبانی همدانی‌ها را به خوبی به جا بیاوریم، عنوان کرد: شناساندن پتانسیل‌های گردشگری همدان از مهمترین هدف ما بود.

گردان در پاسخ به گلایه خبرنگاران درباره عدم اطلاع رسانی به موقع همایش نیز گفت: تاریخ و زمان همایش برعهده مسئولان کشوری در تهران بود که چندین مرتبه این تاریخ به تعویق افتاد و ما در زمان همایش بی تقصیر بودیم.

وی اظهار کرد: قطار شهری برای سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی شده است و مربوط به الان نیست و در دوروز آینده قطار چرخ لاستیکی پیاده راه آرامگاه بوعلی تا هگمتانه برقرار خواهد شد.

رئیس شورای شهر همدان در پاسخ به سوال مربوط به الحاق شهرداری‌های جورقان و مریانج به شهرداری همدان نیز گفت: این طرح در حد یک پیشنهاد بود که باآن موافقت نشد.

وی درباره بازگشت مولوی، سخنگوی مجلس نیز گفت:۴ روز دیگر تا پایان مدت ۴ ماه مرخصی وی باقیمانده است که در صورت بازنگشتن این عضو شورا، تصمیمات جدید گرفته خواهد شد.

گردان درباره پروژه آرام سازی بلوار ارم نیز عنوان کرد: این مکان به جاذبه گردشگری مصنوعی خاصی تبدیل خواهد شد که برنامه‌های زیادی برای این مکان در نظر گرفته شده است. 

نایب رئیس شورای شهر نیز گفت: نشست فصلی مشورتی روسای شورا‌های کلان شهری تعهدی ایجاد کرده که در هر فصل در یکی از استان‌ها برگزار شود.

حمید بادامی نجات بیان کرد: این نشست‌ها وحدت رویه ایجاد می‌کند و برگزاری این نشست‌ها و انتقال تجربیات یک سری مشکلات را برطرف می‌کند.

وی تصریح کرد: نشست همدان جز بهترین نشست‌های سطح کشور بوده که به بهترین شکل اتفاق افتاد و به دلیل پوشش رسانه‌ای خوب، در سطح کشور بازتاب خوبی داشت.

نایب رئیس شورا بیان کرد: چند قانون مانند ارزش افزوده که مربوط به بخشی از درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها است، در مجلس کاهش یافته بود که در جلسه امروز مجلس و با پیگیری‌های نمایندگان حاضر در همایش، این قانون برداشته و بخشی از مالیات برارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود. 

وی بیان کرد: همدان دارای ۵۳۰ هزار نفر جمعیت است که قرار بود ۴ روستای بزرگ به همدان بپیوندد که تصمیمی مبنی بر الحاق این روستا‌ها به شهر گرفته نشده است.

بادامی نجات تاکید کرد: تدوین نظام بودجه بندی شهرداری به حذف حاشیه نشینی تاکید دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار