مدیرعامل انتقال خون استان همدان با بیان اینکه در شبکه منابع خون کشور همدان از تهران پشتیبانی می‌کند، تصریح کرد: همدان طبق تعهد سالانه باید 3 هزار و 500 واحد خون به تهران ارسال کند که تاکنون 4 هزار و 500 واحد که بیش از تعهد است به تهران ارسال خون داشته است.
کد خبر: ۶۸۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷ 02 December 2018
افشین محمدی گفت: از ابتدای سال تاکنون همدانی‌ها 24 هزار و 827 واحد خون اهدا کردند که 72 درصد آنها اهداکنندگان مستمر هستند.

به گزارش ایسنا، محمدی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون میزان مراجعه‌کنندگان به انتقال خون 35 هزار و 132 مورد بود، اظهار کرد: از این میزان 24 هزار و 827 واحد اهدای خون انجام شد.

وی با بیان اینکه 17 هزار و 211 واحد از اهدای خون مربوط به اهداکنندگان مستمر است، افزود: این میزان اهدای خون 72 درصد اهداکنندگان را شامل می‌شود.

مدیرعامل انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه اهداکنندگان بار اول اجازه اهدا نداشته و تنها نمونه‌گیری می‌شوند، بیان کرد: این مسئله نشان می‌دهد که وضعیت ما در زمینه فرآورده‌های خونی خوب است و از اهداکنندگان بار نخست خونی دریافت نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید با توجه به شرایط موجود و اعمال تحریم‌ها منابع خونی افزایش یابد، گفت: در حال حاضر همدان ضمن تأمین خون استان همدان بالغ بر 4 هزار و 500 واحد خون نیز به تهران ارسال کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آنچه برای ما دغدغه است مدیریت فرآورده خونی پلاکت است، گفت: پلاکت عمر کوتاهی دارد بنابراین سعی می‌کنیم علاوه بر تأمین پلاکت، برای استفاده از پلاکت تازه‌تر هر روز حداقل 80 واحد اهدای خون داشته باشیم که پلاکت نیز پاک باشد.

مدیرعامل انتقال خون استان همدان در خصوص اهدای خون در شرایط جوی زمستانی نیز یادآور شد: با توجه به اینکه در زمستان شرایط جوی تردد را سخت می‌کند، بنابراین سعی می‌شود وضعیت جوی را از هواشناسی پیگیری کنیم تا منابع خونی نیز مدیریت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار