یک روانشناس «نه گفتن» را یک اصل مهم دانست و گفت: این اصل به قدری اهمیت دارد که اگر نتوانیم در اجرای آن به خوبی عمل کنیم در تمام ابعاد زندگی خود دچار مشکل می‌شویم و به بن‌بست می‌رسیم و حتی گاهی احساس پوچی می‌کنیم.
کد خبر: ۶۸۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۶ 02 December 2018
 آرام آزادپور معتقد است با ۷ مهارت کاربردی می‌توان به راحتی در برابر درخواست‌های نامعقول ایستادگی کرد و به آنها، «نه گفت».

به گزارش ایسنا، آزادپور در بیان مهارت‌های نه گفتن و ایستادگی در برابر خواسته‌های غیرمعقول، اظهار کرد: اگر فردی به هر علتی از شما درخواست نامعقول کرد در مرحله اول با قاطعیت تمام درخواست او را رد کرده و باید در گفتن کلمه «نه» راسخ بود.

وی با بیان اینکه «باید مخالفت همراه با دلیل و مدرک باشد»، عنوان کرد: اگر توانایی و یا علاقه‌ای به انجام کار درخواست شده ندارید می‌توانید با ارائه دلایل منطقی «نه» بگویید.

آزادپور تصریح کرد: در مرحله سوم برای عدم انجام درخواست، بهانه بیاورید، از انجام آن کار سر باز زنید و آن را انجام ندهید.

وی تأکید کرد: نسبت به انجام درخواست‌های نامعقول بی‌اعتنا باشید و یا بحث را به حاشیه و شوخی بکشانید و در صورت امکان مکان را به بهانه اینکه دیرتان شده و عجله دارید، ترک کنید.

این روانشناس با اشاره به اینکه «در برابر درخواست‌های نامعقول نباید خجالتی بود»، خاطرنشان کرد: اگر در برابر هر درخواستی که انجام آن برایمان مقدور نیست، خجالتی باشیم تنها فردی که آسیب می‌بیند همان فرد خجالتی است.

آزادپور در پایان با بیان یک اصل کلی برای مواجه نشدن با درخواست‌های نامعقول گفت: اگر می‌خواهیم در شرایط اجبار قبول درخواست دیگران قرار نگیریم باید از هر موقعیتی که در آن ممکن است درخواست نابجا شود، دوری کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار