رئیس شورای اسلامی شهر همدان بابیان اینکه نیازی به افزایش گرمخانه‌ها نیست، اظهار کرد: در استان تنها یک گرمخانه ویژه آقایان با ظرفیت ۸۰ نفر در حال خدمت رسانی است و فعلا نیازی به ساخت گرمخانه دیگر نداریم.
کد خبر: ۶۸۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴ 02 December 2018
معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان با اشاره به بازگشایی سرپناه بانوان یا SHELTER در ملایر گفت: در استان تنها یک سرپناه شبانه ویژه بانوان وجود دارد تا بانوان به منظور کاهش‌آسیب در فضایی آرام و مناسب از ساعت ۸ تا ۲۰ به این سرپناه مراجعه کنند و سرپناه دیگری در شهرستان ملایر دردست بازگشایی است.

به گزارش ایسنا، شهرام کوکائیان با بیان اینکه ۶۲ نفر طی امسال به این سرپناه مراجعه کرده‌اند، افزود: ارائه یک وعده غذایی گرم، صبحانه و شام، بسته‌های بهداشتی، پوشاک و خدمات مشاوره‌ای توسط مددجویان از اقدامات و خدمات بهزیستی در shelter است.

وی ارائه خدمات به گرمخانه‌ها را وظیفه شهرداری دانست و عنوان کرد: باوجود اینکه بهزیستی وظیفه‌ای نسبت به گرمخانه‌ها ندارد، اما هرهفته یک وعده شام به این اماکن می‌دهد همچنین فردی به‌عنوان مددکار از طرف بهزیستی در این اماکن در حال مشاوره به افراد نیازمند است و در صورت امکان افراد معتاد، سالمند و یا معتاد را به بهزیستی معرفی می‌کنند تا تحت پوشش این سازمان قرار گیرند.

کامران گردان با اشاره به مراجعه ۶۰ نفر از ابتدای فصل پاییز به این گرمخانه‌ها بیان کرد: مواد اولیه شوینده، حمام، لباسشویی و ۲ وعده شام و صبحانه با کمک سازمان‌های مردم نهاد از جمله خدمات ارائه شده به افراد است.

وی تعداد تکدی‌گران در همدان را بسیار محدود دانست و مطرح کرد: خوشبختانه در همدان تکدی‌گران زیادی وجود ندارند، اما در صورت مشاهده اقدام به جمع‌آوری می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار