مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان با اشاره به انتشار فراخوان ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان همدان افزود: افراد برای شرکت در این جشنواره فقط تا پایان آذرماه فرصت دارند نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.
کد خبر: ۶۸۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳ 02 December 2018
رسول کرمی از برگزاری ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس با عنوان «رنگ خاک، بوی سیب» در استان همدان خبر داد و گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با همکاری سازمان بسیج هنرمندان همدان ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان همدان را با نام «رنگ خاک، بوی سیب» برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، کرمی به شرایط شرکت در این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: موضوع اصلی اشعار ارسالی شامل نقش دفاع مقدس در تداوم و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی (تقارن چهل سالگی انقلاب)، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (لبنان، عراق، فلسطین، یمن، سوریه و ...)، دفاع مقدس و جنگ نرم، دفاع مقدس و حوزه‌های خاص از قبیل: شهدای شاخص، اماکن و یادمان‌ها، وقایع و رخداد‌های اثرگذار و عملیات‌ها است.

کرمی با اشاره به شرایط لازم برای آثار اعلام کرد: قالب اشعار ارسالی می‌تواند کلاسیک، سپید و کودک و نوجوان باشد همچنین اشعار ارسالی می‌تواند به زبان فارسی و یا گویش بومی (محلی) سروده شود (اشعار بومی با ترجمه فارسی به دبیرخانه ارسال شود).

وی با بیان اینکه لازم است اشعار ارسالی قبلا در کتاب مستقل یا مشترک با نشریه و سایت‌های معمول و پایگاه اطلاع رسانی منتشر نشده باشد، تصریح کرد: آثار به صورت تایپی و در قالب فایل word ارسال شود و محدودیتی از نظر کمی برای ارسال آثار وجود ندارد.

این مسئول ادامه داد: توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، پرداخت به حماسه آفرینی‌های رزمندگان هر استان در عملیات‌ها و یگان‌ها و یا و موضوعات ویژه هر استان در اولویت انتخاب قرار می‌گیرد همچنین لازم است نام، نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت، آدرس الکترونیکی شماره تماس همراه نیز به همراه اشعار ارسالی در انتهای اشعار درج شده باشد.

وی زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم اختتامیه استانی را آذر ماه سالجاری اعلام کرد و گفت: آثار برگزیده استانی در بیست و یکمین دوره کنگره شعر دفاع مقدس شرکت داده خواهند شد واشعار منتخب در مجموعه‌ای در زمان برگزاری کنگره شعر چاپ و در مراسم پایانی توزیع خواهد شد. 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان یادآور شد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا پایان آذرماه ۱۳۹۷، به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در قالب لوح فشرده تحویل و یا به آدرس الکترونیکی YOUSEFHAMEDAN۲۰۱۸@GMAIL.COM ارسال کنند.

لازم به ذکر است؛ جوایز جشنواره در بخش کلاسیک؛ نفر اول ۵ میلیون ریال، نفر دوم ۳ میلیون ریال، نفر سوم ۲ میلیون ریال، در بخش اشعار سپید؛ نفر اول ۵ میلیون ریال، نفر دوم ۳ میلیون ریال، نفر سوم ۲ میلیون ریال، در بخش اشعار کودکان و نوجوانان؛ نفر اول ۵ میلیون ریال، نفر دوم ۳ میلیون ریال، نفر سوم ۲ میلیون ریال، در بخش تقدیری؛ نفرات اول و دوم در هر یک از بخش‌ها ۱ میلیون ریال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار