استاندار همدان گفت: مدیران باید درتدوین لایحه عوارض شهری مراقب باشند و توجه به بخش‌های خصوصی در طرح‌های شهری یک اصل است که کمتر به آن پرداخته می‌شود و باید برای تامین منابع جدید مالی در شهرداری‌ها در کمیسیون ذیربط راهکار مناسب برای آن پیش‌بینی کرد نه اینکه حقوق مردم را با فروختن شهر یا بخش‌های از آن نادیده گرفت.  
کد خبر: ۶۸۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸ 30 November 2018

استاندار همدان گفت: مدیران باید درتدوین لایحه عوارض شهری مراقب باشند و توجه به بخش‌های خصوصی در طرح‌های شهری یک اصل است که کمتر به آن‌ها پرداخته می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، سید سعید شاهرخی در شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شورا‌های اسلامی کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها در همدان، افزود: باید برای تامین منابع جدید مالی در شهرداری‌ها در کمیسیون ذیربط راهکار مناسب برای آن پیش‌بینی کرد نه اینکه حقوق مردم را با فروختن شهر یا بخش‌های از آن نادیده گرفت. 

وی با اشاره به اینکه علاقه خاصی به شورا‌ها و شهرداری‌ها دارد، خاطر نشان ساخت: در حوزه خدمات شهری به صورت عام مشکل جدی وجود دارد و همه به خوبی می‌دانیم مسیر ما برای خدمت به مردم طرح‌های جامع و مطابق با استاندارد‌های ویژه هستند، اما همیشه در اجرا با چالش مواجه می‌شوند.

شاهرخی با اشاره به اینکه امروز بیش از ۱۱۰ هزار عضو شورا در شورا‌های شهر و روستای کشور در حال تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی هستند، افزود: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مردمسالاری دینی پیش می‌رود.

استاندار همدان اصلاح قوانین، راهکار‌های درآمدزایی جدید و استفاده بهینه از منابع موجود را راه حل نجات شهر‌ها دانست و تصریح کرد: یکی از این مشکلات عدم ثبات در مدیریت شهری است و با توجه به اهمیت شهرداری‌ها شورا‌ها باید در انتخاب شهردار دقت کنند و وظیفه مهم را به افرادی بسپارند که توانایی انجام آن را دارند و از آن حمایت کنند.

شاهرخی همچنین با اشاره به اهمیت روابط بین شهروندان و مدیریت شهری گفت: اگر دیوار بی اعتمادی بین مردم و مدیریت شهری وجود داشته باشد نمی‌توانیم به جایی برسیم و باید این دیوار‌های بی اعتمادی که در طول سالیان به وجود آمده است را فرو بریزیم و مردم دوباره به مدیریت شهری اعتماد پیداکنند.

استاندار اظهار داشت: برخی راه حل‌ها در دست شورا‌ها و شهرداری‌ها است و بخشی نیاز به تغییر در قوانین شهرداری دارد، تراکم مازاد و فروش پارکینگ به مثابه فروش اعضا و جوارح شهری است.

وی با بیان اینکه متاسفانه کمیسیون ماده ۱۰۰ به قتلگاه ضوابط شهری تبدیل شده است، افزود: نمونه آن هم حذف پارکینگ است که حق عمومی مردم شهر‌ها است و معابر عمومی به علت حذف پارکینگ‌ها اغلب به پارکینگ تبدیل شده است.

وی بیان کرد: برخی از طرح‌ها نیاز به توجیه دارد و نباید از ورود بخش خصوصی ترسید، میادین بار ایستگاه‌ها و سرمایه گذاری‌های مشترک و پایانه‌ها قابل بررسی برای ورود بخش خصوصی است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه همیشه در اجرا با چالش روبرو هستیم که دلیل آن محدودیت مالی شهرداری‌ها است، افزود: اگر بنا باشد خدمات بر اساس ضوابط طرح ارائه نشود خدمات ارزنده‌ای ارائه نخواهیم داد کمااینکه گاهی تنگنا‌های مالی سبب می‌شود از چارچوب‌های علمی در اجرای پروژه‌ها عبور کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار