معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: سرانه تولید زباله برای هر نفردر این شهر ٨١٠ گرم است.
کد خبر: ۶۸۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷ 27 November 2018

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: سرانه تولید زباله برای هر نفردر این شهر ٨١٠ گرم است.
 
به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی معاونت خدمات شهری، وحید علی ضمیر معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه روزانه ٤٥٠ تن زباله در همدان تولید می‌شود افزود: میانگین سرانه تولید زباله در همدان ٨١٠ گرم برای هر نفر است.

وی با توجه به میزان سرانه زباله در کشور برای هر نفر که حدود ٧٨٠ گرم است، تصریح کرد: نیاز است با ایجاد همکاری و هماهنگی بین شهروندان و شهرداری، کاهش تولید زباله را داشته باشیم و کاهش زباله تولیدی در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: جمع آوری زباله شهر همدان بصورت مکانیزه و با ٥٠ دستگاه پرس زباله انجام می‌شود و ٩٠٠ نفر کار رفت و روب و جمع آوری زباله را انجام می‌دهند.
 
وی ادامه داد: ایده‌آل این است که بتوانیم زباله‌ها را یک روز در میان جمع‌آوری کنیم، اما درحال حاضر زباله‌ها از ساعت ٢١ شب تا ٦ صبح از سطح شهر جمع آوری می‌گردند.

علی ضمیر به تقسیم بندی زباله‌ها به دو بخش زباله های‌تر و خشک اشاره کرد و افزود: ٧٨ درصد زباله ها‌تر و ٢٢ درصد آن‌ها خشک است که ٢٠ درصد زباله خشک توسط پیمانکاران در مناطق چهارگانه شهرداری تفکیک و جداسازی می‌شوند که کمک شایانی در تفکیک زباله است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در مورد زباله‌های عفونی تصریح کرد: در حال حاضر در شهر همدان روزانه حدود ٦ تن زباله بیمارستانی تولید می‌گردد که این پسماند‌ها مستقیماً از مراکز تولید توسط ماشین الات مخصوص زباله ویژه به محل دفن منتقل و در بخش مجزا و کنترل شده‌ای از محل دفن بهداشتی زباله با استفاده از آهک هیدراته به روش ترانشه‌ای با رعایت ضوابط بهداشتی و زیست محیطی دفن میگردند.

علی ضمیر درخصوص پسماند‌های عمرانی و ساختمانی نیز گفت: با توجه به تولید بیش از ١٠٠٠ تن نخاله وضایعات ساختمانی در شهر، لزوم ساماندهی این پسماند‌ها بیش از گذشته نمایان است. وی اضافه کرد: این عملیات در دومحور مراقبت از عدم تخلیه وراهنمایی وهدایت به منظور دفع صحیح خاک و ضایعات ساختمانی در سطح شهر و دفع صحیح خاک و ضایعات ساختمانی با استفاده از بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به فعال بودن شبانه روزی سایت دفن زباله شهرداری همدان هم بیان کرد: سایت دفن زباله دارای یک ایستگاه موقت و یک ایستگاه دائم می‌باشد که ١٤ کیلومتر از شهر فاصله دارد و به منظور جمع آوری زباله‌ها با سرعت بیشتر و مدت زمان کوتاه‌تر، ماشین‌ها زباله را در سایت موقت زباله تخلیه کرده و از آنجا به سایت دائم انتقال می‌دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در پایان گفت: ١١ میلیون مترمربع معبر در همدان وجود دارد که جمع آوری زباله و رفت و روب آن کار راحتی نیست و به دلیل عدم همکاری بعضی از همشهریان در بیرون گذاشتن زباله مجبور هستیم از ساعت ٧ تا ١٠ صبح در یک نوبت دیگر اقدام به جمع‌آوری زباله کنیم که این امر موجب صرف هزینه مجدد می‌شود.تولید روزانه ٤٥٠ تن زباله در همدان
 
وی ادامه داد: از شهروندان در حوزه جمع‌آوری زباله خواهش می‌کنیم شهرداری را یاری رسانند و ساعت ٢١ زباله‌ها را بیرون بگذارند و هزینه جمع‌آوری زباله‌ها کاهش و خدمات شهرداری افزایش یابد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار