نماینده کارگروه تشکل‌های دینی و مردم‌نهاد از تدوین بیش از ۴۰ برنامه ویژه قرآنی و فرهنگی برای ۴۰ سالگی انقلاب سخن گفت.
کد خبر: ۶۸۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸ 30 November 2018
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در راستای تشریح و تبیین مبانی انقلاب، علت و دلایل وقوع آن برای نسل چهارم و پنجم باید برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دید.

به گزارش فارس، علیرضا درویش‌نژاددر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه در دنیا انقلاب‌های بسیاری دیدیم که باعث دگرگونی شدند، اظهار کرد: این انقلاب‌ها می‌دانستند چه نمی‌خواهند، اما نمی‌دانستند چه می‌خواهند، اما انقلاب اسلامی ایران هم دارای علت بود و هم از دلایل کافی برخوردار بود و از اندیشه والایی بهره می‌برد.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌ای برای تشریح مبانی انقلاب برای نسل چهارم و پنجم انقلاب تدارک دید، افزود: در برخی از مواقع غافل شدیم و به تشریح انقلاب، دوران دفاع مقدس با دیگر رویداد‌های مشابه از لحاظ ظاهری نپرداختیم در حالی که نسل امروز از ما پاسخ می‌خواهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی امروز پس از ۴۰ سال به یک پختگی رسیده است، تصریح کرد: برای ماندگاری انقلاب باید دلایل انقلاب و شکل‌گیری آن و مبانی آن را به صورت علمی تبیین کنیم.

وی ادامه داد: باید تشریح کرد که چگونه بحران‌ها را پشت سر گذاشتیم و باید توضیح دهیم چه شد و چه نوع مدیریتی بوده که بحران‌ها را مدیریت کرده است؟

درویش‌نژاد در تشریح یک پیشنهاد برای تبیین انقلاب برای نسل امروز گفت: برگزاری یک همایش که خروجی آن در قالب یک کتاب دارای نثری روان که در اختیار جوانان قرار گیرد می‌تواند ما را به این هدف در ۴۰ سالگی انقلاب نزدیک کند.

وی با اشاره به اینکه اگر در داخل به این کار اقدام نکنیم شبکه‌های معاند علیه انقلاب دست به کار می‌شوند، اظهار کرد: شبکه‌های خارجی و معاند در این ایام تحلیل‌ها و میزگرد‌هایی برگزار می‌کنند تا دیدگاه‌های نسل امروزی را تغییر دهند، پس چرا ما خودمان به این کار نپردازیم؟

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه جشن بهار مهربانی در راستای امید و نشاط جامعه در یک مرحله در استان برگزار شده است، افزود: در مرحله دیگر به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سطح وسیعی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر تقدیر از مبارزان انقلابی تصریح کرد: افرادی که در انقلاب مشارکت داشتند و پس از آن فراموش شدند را باید شناسایی و تجلیل کنیم.

درویش‌نژاد همچنین از برگزاری «شب شعر انقلاب» با حضور شاعران برجسته کشوری و نمایشگاه عکس انقلاب خبر داد.

در ادامه این نشست‌ها نمایندگان کارگروه‌های مختلف نیز به اعلام برنامه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند، نماینده کارگروه ایثار و شهادت از اجرای برنامه ویژه از پنجم بهمن ماه تا ۲۲ اسفند مصادف با «روز شهید» خبر داد.

نماینده کارگروه تشکل‌های دینی و مردم‌نهاد نیز از تدوین بیش از ۴۰ برنامه ویژه قرآنی و فرهنگی برای ۴۰ سالگی انقلاب سخن گفت.

وی همچنین از تدوین محتوا برای مبلغان و سخنرانان در ایام دهه فجر خبر داد تا به مخاطبان انتقال دهند، عصر شعر فاطمی و تدوین یک کتاب به زبان انگلیسی برای گردشگران خارجی با محوریت انقلاب نیز از دیگر برنامه‌های این کارگروه است.

نماینده کارگروه ورزش و جوانان نیز از برنامه‌های ویژه در قالب فجر ۴۰ خبر داد که در آن پروژه‌های مختلف این حوزه افتتاح می‌شود، وی همچنین از میزبانی مسابقات کبدی که در کبودراهنگ برگزار شد و میزبانی مسابقات او اسپرت که به زودی انجام می‌شود، خبر داد.

نماینده کارگروه بهداشت، درمان و سلامت استان نیز حوزه سلامت را از نقاط قوت نظام و انقلاب اسلامی خواند. تجهیزات پزشکی، خانه‌های بهداشت، مرکز درمانی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و غذا و دارو را با پیش از انقلاب غیر قابل مقایسه خواند و نمونه آن را وجود پزشکان هندی در کشور به دلیل نبود پزشک در داخل عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار