یک متخصص طب‌سنتی در همدان در این‌باره اظهار کرد: وجود گاز در مایع مفصلی، روی هم افتادگی و حرکت رباط‌ها و نازک شدن غضروف بین مفاصل در آرتروز از عوامل صدا دادن مفاصل هنگام حرکت است در ضمن چنانچه همراه با صدا دادن مفصل درد و محدودیت حرکت وجود داشته باشند، نیاز به بررسی تحت نظر پزشک است.
کد خبر: ۶۸۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶ 30 November 2018
دکتر یارمحمد تکلو با تأکید بر اینکه صدا دادن مفاصل و تق تق زانو یک بیماری تلقی نمی‌شود، به علل و درمان آن پرداخت.

به گزارش ایسنا، تکلو با بیان اینکه اگر از سن میانسالی به بعد مفاصل شروع به صدا دادن کند، باید از نظر آرتروز بررسی شود، خاطرنشان کرد: صدا دادن مفصل موضوع مهمی نیست و نیاز به بررسی و درمان ندارد مگر اینکه همراه با شدت درد بوده و مانع از حرکت باشد.

تکلو برای رفع این حالت توصیه کرد: پرهیز از چهار زانو نشستن، کاستن از وزن، پیاده‌روی در سطح هموار و صاف و نرم دویدن از جمله راهکار‌های کاهش این معضل است.

وی به راهکار‌های طب‌سنتی ایرانی اشاره کرد و گفت: استفاده از خوراکی‌های کاهنده گاز مانند زیره و زنیان همراه با عرق گاوزبان، ماساژ ملایم اندام با روغن زیره، داشتن ورزش منظم، پرهیز مصرف از خوراکی‌هایی مانند فست‌فود‌ها و خوراکی‌های نفاخی مثل عدس، کلم و قارچ از جمله موارد است.

این متخصص طب‌سنتی با تأکید بر اینکه ارتباط چندانی بین صدا دادن مفاصل با کمبود مصرف ویتامین‌ها و کلسیم وجود ندارد، تصریح کرد: یکی از بهترین راه‌های قوی کردن عضلات برای مبارزه با آرتروز و درد‌های مفاصل ورزش است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار