امام جمعه اسدآباد هم گفت: در ۶ ماه پایان سال گذشته و ۶ ماه ابتدای سالجاری در شهرستان اسدآباد ۸ درصد پیشرفت جمعیتی حضور مردم در نماز جمعه شهر وجود داشته است.
کد خبر: ۶۸۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۶ 30 November 2018
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: قدرت سازندگی نماز موجب پس زدن گرفتاری‌ها و جذب خواسته‌ها می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غیاث‌الدین طه‌محمدی در سومین اجلاسیه نماز شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: جهالت و نادانی و قلدر مآبی در نماز نخواندن علاوه بر افسردگی موجب بسته شدن در‌های رحمت الهی بر هر فرد خواهد بود.

وی با اشاره به ابوعلی‌سینا خاطرنشان کرد: این دانشمند با وجود اینکه در دوران خود در بحث علم شرق و غرب دنیا را فتح کرده بود برای حل بسیاری از مسائل پیچیده علمی خود دو رکعت نماز خوانده و حل مشکل علمی خود را از خداوند درخواست داشته است.

طه‌محمدی با تأکید بر نماز خواندن همراه با تمرکز و حضور قلب تصریح کرد: نماز را باید شناخت و به دیگران نیز ارزش نماز را به صورت عملی و وقت‌شناسی در نماز به دیگران معرفی کرد.

وی بیان کرد: پدران و مادران باید از کودکی فرزندان خود را به نماز عادت داده و آنان را به همراه خود در نماز‌های جماعات شرکت دهند تا از کودکی هر یک فرزندان ما با این امر واجب اخت شوند.

طه‌محمدی با انتقاد از برخی کج‌سلیقگی‌ها و بدسلیقگی‌ها در برخی مجالس مبنی بر اینکه کودکان را به مسجد راه ندهید، افزود: تشویق و ترغیب و اهدا جایزه به کودکان در رابطه با نماز موجب آن خواهد بود که از ابتدا فرزندان هر خانواده نماز را جدی گرفته و در زمان به سن تکلیف رسیدن به ادای به موقع نماز و ارزش آن اهمیت ویژه‌ای دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدموسی حسینی‌مجد تصریح کرد: اجلاسیه نماز یک تلنگر برای مردم و مسئولان بوده تا نسبت به رفع ضعف‌های نماز و تقویت نقاط قوت آن بکوشند.

گفتنی است؛ در پایان اجلاسیه نماز شهرستان اسدآباد از ۱۲ فعال عرصه نماز این شهرستان تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار