مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن با اشاره به سطح زیر کشت زعفران طی سال گذشته ادامه داد: سال گذشته ۱۵ هکتار زعفران در شهرستان رزن کشت شده بود که این میزان امسال سه هکتار افزایش داشته است.
کد خبر: ۶۸۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹ 28 November 2018
محمود فتحی گفت: امسال سطح زیر کشت زعفران در شهرستان رزن ۲۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش فارس، فتحی از کشت بیش از ۱۸ هکتار زعفران در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: امسال سطح زیر کشت زعفران در شهرستان رزن بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به رویکرد کشاورزی شهرستان رزن به سوی تغییر الگوی کشت، کشت زعفران می‌تواند به علت مصرف آب کمتر و درآمد خوب جایگزین مناسبی برای کشت محصولات با نیاز آبی بالا باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن گفت: زعفران تولید شده در شهرستان رزن علاوه بر تامین نیاز شهرستان به استان‌های درگیر نیز ارسال می‌شود.

فتحی از پیش‌بینی برداشت ۱۰۰ کیلو زعفران در شهرستان رزن خبر داد و افزود: زعفران تولید شده در شهرستان رزن از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کمبود آب افزایش سالانه ۱۰ هکتار زعفران از برنامه‌های مهم جهاد کشاورزی شهرستان رزن است.

مدیر جهاد کشاورزی رزن توسعه کشت زعفران را یکی از راهکار‌های موثر برای ایجاد درآمد ثابت برای کشاورزان عنوان کرد و گفت: از طرفی کشت، داشت و برداشت زعفران نسبت به برخی محصولات با نیاز آبی بالا کمتر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار