معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: کار مرمت و پایه‌ای بر اساس طرح‌های ارائه شده بر روی بنا‌ها صورت گرفته البته استحکام‌سازی همه بنا‌ها انجام نشده است.
کد خبر: ۶۸۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳ 27 November 2018
احمد ترابی گفت: تا کنون به هیچ‌یک از بنا‌ها و آثار تاریخی استان به علت زلزله آسیبی وارد نشده است.

به گزارش ایسنا،ترابی با اشاره به اینکه به برخی از بنا‌های تاریخی نظیر بازار ملایر و همدان، ادامه داد: برای ایمن‌سازی و استحکام‌بخشی به بودجه زیادی نیاز است که در حال حاضر اداره‌کل میراث فرهنگی توانایی پرداخت آن را ندارد.

ترابی با بیان اینکه برای استحکام‌بخشی آثار نیاز به طرح مصوب در میراث فرهنگی داریم، تصریح کرد: برای مرمت و اجرای ایمن‌سازی یک بنا در ابتدا باید طرحی آماده شده سپس این طرح در شورای فنی همدان مصوب و به تهران ارسال شود و پس از تأیید سازمان میراث فرهنگی، اجازه اجرای طرح را خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: علت طی شدن این مراحل طولانی، جلوگیری از سلیقه‌گری در مرمت آثار و بنا‌های باستانی و استفاده از یک شیوه واحد در این زمینه است.

معاون میراث فرهنگی استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: در استان بنا‌هایی با قدمت چندهزار سال وجود دارد که به لطف خدا بر اثر زلزله، هیچ آسیبی به آن‌ها وارد نشده و همانند قبل پابرجا هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار