داور بخش خیابانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان با بیان اینکه تئاتر خیابانی باید کم دیالوگ باشد، افزود: با توجه به اینکه تئاتر خیابانی ممکن است در هرجایی برگزار شود باید کم دیالوگ باشد تا تماشاگر در هر شرایط و با وجود صدا نیز بتواند مفهموم را دریافت کند.
کد خبر: ۶۸۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱ 25 November 2018
مریم معترف درباره ویژگی‌های تئاتر خیابانی گفت: امکان اجرا در هر مکانی و بدونه هیچ ابزاری از مهمترین ویژگی‌های تئاتر خیابانی است.

به گزارش ایسنا، معترف با اشاره به اینکه در تئاتر خیابانی امکان بازی گرفتن از تماشاگر نیز وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه امکان خستگی تماشاگر به علت محیطی بودن تئاتر خیابانی وجود دارد، مدت زمان تئاتر خیابانی باید کوتاه باشد.

معترف با بیان اینکه تئاتر خیابانی باید به صورت ناگهانی برگزار شود، ادامه داد: در ایران تئاتر خیابانی با اعلام قبلی و مشخص بودن مکان و زمان اجرا می‌شود.

وی درباره ویژگی‌های یک تئاتر خیابانی خوب گفت: کم دیالوگ بودن، ارتباط خوب پیدا کردن با تماشاگر، بازی گرفتن از تماشاگر و استفاده از کوچکترین وسایل موجود، برخی از ویژگی‌های یک تئاتر خوب است.

داور بخش خیابانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه تئاتر خیابانی در گذشته بسیار فعال بوده است، ادامه داد: متأسفانه چندین سال است که تئاتر خیابانی با قدرت قبل به فعالیت خود ادامه نمی‌دهد.

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اجرای ۹ تئاتر خیابانی از ۷ شهر مختلف، از ۲۸ آبان تا ۴ آذر در همدان برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار