سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه تا پایان آذرماه آخرین مهلت ثبت‌نام دوره‌های سوادآموزی است، پوشش صد درصدی تحقق می‌یابد، افزود: سال گذشته آموزش و پرورش همدان موفق به پوشش صد درصدی دوره‌های سوادآموزی شده بود.
کد خبر: ۶۸۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱ 25 November 2018
یاسر نانکلی از پوشش ۷۲ درصدی حجم ابلاغی دوره‌های سوادآموزی تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام دوره‌های سوادآموزی تا پایان آذرماه است.

به گزارش ایسنا،نانکلی با بیان اینکه تا پایان آبان ماه ۷۲ درصد از حجم ابلاغی دوره‌های سوادآموزی پوشش داده شد، اظهار کرد: تحقق حجم ابلاغی در دوره سوادآموزی ۵۵ درصد، دوره انتقال ۱۰۲ درصد و دوره تحکیم ۹۱ درصد است.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه در ابتدای سال تحصیلی مرکز یادگیری محلی مشارکتی سوادآموزی در ناحیه یک همدان راه‌اندازی شد، عنوان کرد: این مرکز با همکاری و مشارکت شهرداری، مرکز یادگیری محلی سوادآموزی ناحیه در فرهنگسرای مهر شهرک ولیعصر (عج) راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه این مرکز با در نظر گرفتن اهداف و برنامه‌های مشترک سازمان نهضت سوادآموزی و شهرداری با برنامه‌ریزی و توافق طرفین ایجاد شده است، افزود: در این مرکز سه کلاس تحکیم، چهار کلاس انتقال و ۶ کلاس سوادآموزی در نوبت صبح و بعدازظهر دایر شده است.

نانکلی با بیان اینکه در این مرکز علاوه بر کلاس‌های آموزشی، مهارت‌های زندگی، اجتماعی و حقوق شهروندان و حرفه‌آموزی هم برای سوادآموزان تشکیل می‌شود، تصریح کرد: هدف از یادگیری محلی آن است که علاوه بر آموزش سواد و تقویت سواد در دوره‌های تحکیم و انتقال یکسری مهارت‌های زندگی را به سوادآموزان آموزش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در اسناد بالادستی برای یادگیری محلی توجه شده است، اظهار کرد: این مهم هم در کلام نورانی قرآن، امام راحل و مقام معظم رهبری و مصوبات سوادآموزی پشتیانی و مصوبات هیات دولت به آن توصیه شده است.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه یکی از این مراکز یادگیری محلی در ملایر فعال است و دو مرکز در همدان یکی در ناحیه یک و دیگری در ناحیه ۲ و یک مورد در زندان مرکزی همدان سال گذشته راه‌اندازی شد، خاطرنشان کرد: یادگیری محلی با هدف باسواد کردن افراد در بخش‌های مختلف اجتماعی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار