در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان امسال، قرار است از یک عمر تلاش مریم سعادت برای آثار هنری اش خصوصا در حوزه کودک و نوجوان تجلیل شود، این خبری است که ما را به خاطرات مان می‌برد و به احترام او از جا برمی خیزیم.
کد خبر: ۶۸۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳ 24 November 2018

مریم سعادت متولد سال ۱۳۳۷ در تهران لیسانس رشته تئاتر عروسکی از دانشکده هنر‌های دراماتیک شروع فعالیتش در نمایش‌های عروسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان بوده است. همه چیز را از آرایشگاه زیبا با بازی در نقش عروس کم حرف و خجالتی آغاز کرد بازی اش زیاد به چشم نیامد، اما مریم سعادت بازیگری را تجربه کرد و با بازی در سریال "زی زی گولو" استعدادش را به رخ همگان کشید از آن پس دیگر بازیگری را رها نکرد و تا به امروز پای ثابت مجموعه‌های تلویزیون بوده است.

به گزارش تابناک همدان، سعادت تنها بازیگر نیست در چند فیلم مشاور کارگردان – عروسک گردان – گوینده عروسکی و مجری نیز بوده است از کار‌های او می‌توان اسب، یک بوس کوچوکو، دربه در‌ها، ماهی‌ها عاشق می‌شوند، تارزن و تارزان، شهر زنان، کارآگاه ۲، میهمان ناخوانده را نام برد.

در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان امسال قرار است از این چهره تجلیل شود، این خبری است که مارا به خاطرات مان می‌برد.

شخصیت "اعظم خانم " با بازی وی در مجموعه تلویزیونی «زی زی گولو» به کارگردانی مرضیه برومند، نقشی ماندگار در ذهن همه بچه‌های دیروز و امروز است. اما کارنامه سعادت لحاظ کمی و کیفی، بسیار فراتر از اینهاست. او در آثارپرشماری در سینما، تئاتر وتلویزیون ایفای نقش کرده، از طنز‌های شبانه‌ای مثل "بدون شرح " و "بانکی ها" تا همکاریش با بزرگانی، چون علی رفیعی و بهمن فرمان آرا در سینما. همچنین کارگردانی چند اثر را برعهده داشته مثل "کنسرت حشرات" که با استقبال خوبی از سوی کودکان و نوجوانان روبرو شد. 

سعادت که دانشکده هنر‌های دراماتیک تهران، تئاتر عروسکی خوانده، فعالیت‌های پرشماری هم در این زمینه داشته و از جمله در مجموعه‌های محبوبی مثل "مدرسه موشها"، " زی زی گولو" و "خونه مادربزرگه" عروسک گردانی کرده و به جای "نوک طلا"، حرف زده و طراحی عروسک‌های خونه مادر بزرگه را هم انجام داده است.
 
امسال از یک عمر تلاش او برای آثار هنری خصوصا در حوزه کودک و نوجوانان، تجلیل می‌شود، به احترام او از جا برمی خیزیم.

 مریم سعادت یاداشتی درباره تئاتر کودک برای ما نوشت: ما درباره کودکان خیلی حرف میزنیم، ولی هیچ کار خاصی برای فرهنگ و هنر ان‌ها انجام نمی‌دهیم من خیلی دوست دارم در عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر، آثاری ببینم یا بسازم که به یادماندنی باشد. ولی در این سال‌ها آثار شاخص کم داشته ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار