معاون خدمات شهری شهرداری همدان بیان کرد: بالغ بر ۱۳ هزار نفرشب، کارتن خواب از ابتدای امسال تاکنون در گرمخانه متعلق به شهرداری اسکان داده شدند.
کد خبر: ۶۸۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 24 November 2018
معاون خدمات شهری شهرداری همدان بیان کرد: بالغ بر ۱۳ هزار نفرشب، کارتن خواب از ابتدای امسال تاکنون در گرمخانه متعلق به شهرداری اسکان داده شدند.
 
به گزارش تابناک همدان، وحید علی ضمیر در این خصوص گفت: شهرداری به منظور ساماندهی متکدیان، کارتن خواب‌ها و افراد بی سرپرست، از ابتدای سال ۹۷ تاکنون بیش از ۸۵ متکدی جمع آوری کرده که پس از غربالگری به بهزیستی، کمیته امداد، مراجع قضایی معرفی گردیده و یا به خانواده یا شهرستان محل سکونتشان انتقال داده شده اند.

وی خاطرنشان کرد: نیرو‌های شهرداری نسبت به جمع آوری افراد کارتن خواب اقدام می‌کنند و بعضی از آن‌ها خود متقاضی اسکان هستند که شبانه بالغ بر ۶۰ نفر از افراد بی سرپناه در این مرکز اسکان داده می‌شوند.

علی ضمیر با اشاره به اسکان افراد کارتن خواب در گرمخانه شهرداری که روزانه گنجایش پذیرش بطور میانگین ۸۰ نفررا دارد، اظهار کرد: کارتن خواب‌ها حضورشان در گرم خانه تنها محدود به ساعات شب می‌باشد و افراد متقاضی برای حضور در گرم خانه بدون هیچ محدودیتی می‌توانند مراجعه نمایند.
 
وی با بیان این که گرمخانه در طول سال دایر و دو نفر نیرو بصورت ثابت در آنجا مستقر می‌باشند، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، گرمخانه بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه داشته است و توزیع غذا در دو نوبت شام و صبحانه، مواد شوینده و بهداشتی جهت مصرف کارتن خواب‌ها و ... خدماتی است که در آنجا ارائه می‌گردد.
 
وی با اعلام این مطلب که متولیان گرم خانه در خصوص اسناد هویتی، اشتغال و بازگشت به خانواده افراد مذکور با ثبت احوال، امور اجتماعی استانداری، سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان بهزیستی همکاری لازم را دارد ادامه داد: شهروندان همدانی می‌توانند در صورت مشاهده افراد کارتن خواب، در تماس تلفنی با مرکز ۱۳۷ موضوع را اعلام کنند تا این افراد توسط نیرو‌های گشت شهرداری به گرمخانه منتقل گردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار